A McLaren Special Operations – röviden MSO – részleg 2011 augusztusában alakult újra, és azóta folyamatosan tevékenykedik. Olyan átalakításokat láttunk már tőlük, mint az MP4-12C High Sport, illetve egy vásárló által megrendelt rendkívül radikális modell, az X-1, mely szintén a gyártó olcsóbb modelljére épül. Most ismét megmutatták képességeit, és megalkották az MSO 12C Conceptet. Az új verzió, ahogyan a neve is sugallja, ugyancsak a P1 kistestvéréből alakult át, ám ezúttal a teljes átformálás helyett inkább csak tovább tökéletesítették a járművet.
Több helyen is hozzányúltak a mérnökök a sportautóhoz, melynek eredményeként újabb légbeömlő nyílásokat kapott a tetőn, valamint az első és hátsó lökhárítón is. A motorházfedelet is újratervezték, és ahogyan a képeken is látszik, széles körben alkalmaztak karbon elemeket. Mindent bevetettek a súlycsökkentés jegyében is, hiszen még a kerékanyákat, és az olaj- és vízbetöltő nyílás fedelét is titánra cserélték, hogy ezzel faragjanak pár grammot a sportautó tömegén.
A külső terén újdonságok még az új tervezésű könnyűfém keréktárcsák is, melyeket külön ehhez a verzióhoz rajzoltak meg a szakemberek. Belül is sportosabbá varázsolták a környezetet, szintén karbon elemekkel, valamint váltásra figyelmeztető jelzőfényekkel.
Az amúgy is eszméletlen képességekkel rendelkező 625 lóerős 3,8 literes, dupla turbós erőforráshoz nem nyúltak hozzá a mérnökök, de biztosak lehetünk benne, hogy így is több mint elegendő teljesítményt juttathatunk az útra a hétsebességes, dupla kuplungos váltón keresztül, akár pályás használathoz is.
A McLaren tehát a P1 után ismét hallatott magáról, és úgy látszik, nem szeretne ismét feledésbe merülni, mint ahogyan a legendás F1-es modell után történt.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!