Lamborghini 700 millióért: a Sogna újra felbukkant

Sokaknak szinte teljesen ismeretlen az olasz márka e típusa.

Csizsek Ádám
2013. 12. 14. 6:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kevés olyan ember van, akinek gyerekként ne díszítette volna szobája falát a Lamborghini tizenkét hengeres, emblematikus sportautója, a szépséges szögletességgel megáldott Countach. Az álomautó külleme azonban sokak számára nem volt elégségesen szép, így nem meglepő, hogy volt, aki látta értelmét és létjogosultságát a fejlesztésnek. Jamazaki Rjódzsi 13 évesen már a szuperautóról álmodhatott, 41 évesen pedig maga rendezte utódlását, igaz csekély sikerrel.

A japán úriember Art & Tech stúdiója 1991-ben lehelt életet az olajzöld Sognába. Az elkészült modell, amely az 1991-es genfi autószalonon mutatkozott be, nem volt más, mint egy új ruhába öltözött Countach, amely a hozzá ígért korlátozott példányszám révén még egzotikusabb választásnak tűnhetett. Azonban sajnálatos módon vagy szerencsére – mindenki döntsön az ízlése alapján – végül egyetlen példány sem kelt el szuperautóból.

Az ok akkor is hasonlóan prózai volt: az árcédula szinte hihetetlen összeggel riasztott el minden érdeklődőt. Egészen pontosan 1,6 millió dollárt kértek annak idején a japán kosztümbe bújtatott olasz technikáért. A genfi szalonon tündöklő példány teljesen járóképes, azonban testvére, a második darab már nem ilyen szerencsés, félkészen feladták az építését.

A működő Sogna az 1994-es esseni autószalonon is tiszteletét tette, ezt a példányt árulja most a James Edition 2,38 millió euróért, 3,25 millió dollárért vagy 700 millió forintért – kinek melyik valuta reprezentálja jobban a képviselt értéket. Ma már felesleges is volna az autó szép vagy épp csúnya mivoltával foglalkozni, a zöld szörny mindinkább a történelem egy ránk maradt darabkájaként válik igazán különlegessé.

A lemezek alatt ráadásul a hajtáslánc teljes egészében az alapautó, a Lamborghini Countach LP500 származéka, azaz 5,2 literes V12-es 455 lóereje hajtja a japán kezek által újraformált járművet, amely mindösszesen 1800 kilométert futott a 22 év alatt.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.