A BMW i8 az első autó a világon, amely opcionálisan lézer technológiás „lámpatesteket” kínál. A xenon már a múlté, hiszen a LED technológia már az alsóbb régiókban is teret hódított magának (Peugeot 308, Seat Leon stb.), széleskörű elterjedése megkérdőjelezhetetlen. Ám lehet, hogy a LED-korszaknak is hamar lealkonyul és az új „napfényt” a lézer fogja az utakra szórni a közeljövőben. Az i8-as BMW után az Audi is bemutatta a saját megoldását a lézer lámpák területén. Mint megannyi példa a múltban, a pionír technológia most is első ízben a versenysportban áll rajtrácshoz.
A nemrégiben leleplezett Le Mans-i 24 órásra szánt versenyautójukban, az R18 e-tron quattróban kap majd helyet a különleges világítás. A versenygépben a lézer és LED technológia egymás mellett kap helyet. Az Audi magyarázata alapján a következő módon fog világítani a lézer: a kék lézersugár egy sárga foszforkristály lencsén keresztül bocsátja ki fényét, így ez által a világítótest amellett, hogy rendkívüli teljesítményű lesz, homogénebb megvilágítást biztosít a pályán.
A BMW példáján itt is biztosra vehetjük, hogy a LED fényszóróknál jóval nagyobb teljesítmény lévén akár 600 méterre is fényt szórhatnak a lézernyalábok, ahogy azt a korábbi i8-as cikkünkben a videó demonstrál. Kíváncsian várjuk, hogy a ráncfelvarráson átesett Audi A8 mátrixtechnológiás lámpája után melyik új modellben bukkanhat fel először az utakon az Audi lézere.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!