A motortérben az MP4-12C-hez és a P1-hez hasonlóan 3,8 literes, kétturbós motort találunk. Nem csak ez, de a formák is a nagytestvérektől érkeznek majd, ám az árcédula jóval alacsonyabbra várható: egy jól felszerelt példány hozzávetőlegesen 50 millió forintért kínálja majd magát, ami csak egy árnyalattal jelent nagyobb költséget a 911-nél, a McLaren világába pedig mintegy 35 százalékkal olcsóbb belépőt kínál.
A P13-as kódnéven futó típus 2015-től évi 4000 darabra hivatott a McLaren utcai termelését fokozni, amely nagy ugrás a jelenlegi 1400-ról, ám egyúttal azt is mutatja, hogy a márka továbbra sem világhódításra törekszik, hanem csak a saját, első körben kis részét szeretné kiharapni a sportautók tortájából. „A McLaren már körülbelül 50 éve létezik, de a McLaren Automotive (a személyautó-részleg) mindössze három éves. Célunk a piacvezető pozíció – de odáig el is kell jutni” – nyilatkozta Mike Flewitt, a vállalat vezetője a holland De Telegraaf Autovisie magazinnak.
A P13 magvát is szénszálas MonoCell felépítmény adja, amely sokban hasonlít a 12C és a P1 megoldásához. A technológia azonban általa olcsóbban elérhetővé válik, ugyanis a modell érkezésével már a kezdetektől terveztek a McLaren-nél, ennek megfelelően pedig a fejlesztési költségek is az üzleti terv részét képezték. Az így kialakított platform különlegessége, hogy a tető levételével - vagyis a nyitott modell esetén - sem csökken érdemben a karosszéria merevsége.
A Ricardo által épített 3,8 literes, kétturbós, V8-as erőforrás ezúttal 450 lóerős teljesítménnyel kínozza majd a hátsó kerekeket. Tekintve a 12C 625 lóerejét, ez azt is jelenti, hogy a hatalmas nyomatékplató mellett bőven marad benne tartalék egy későbbi, köztes csúcsmodell számára is.
A gyáriak elmondása szerint az induló ár körülbelül 44 millió forint lesz, amely már viszonylag gazdag alapfelszereltséget takar: a hétsebességes, dupla kuplungos automataváltó például szériában jár a típushoz.
Egyes források a jövő őszi Párizsi Autószalonra teszik a hivatalos bemutatót, melyet követően 2015-ben történik majd az első modellek kiszállítása. A kupét a későbbiekben követi majd a kemény tetős, nyitott Spyder változat.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!