Már úton van a McLaren Porsche 911-konkurense

Napvilágra kerültek az első információk a McLaren P13-ról, a sportautógyártó legújabb fegyveréről.

Szabó Péter
2013. 12. 12. 17:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A motortérben az MP4-12C-hez és a P1-hez hasonlóan 3,8 literes, kétturbós motort találunk. Nem csak ez, de a formák is a nagytestvérektől érkeznek majd, ám az árcédula jóval alacsonyabbra várható: egy jól felszerelt példány hozzávetőlegesen 50 millió forintért kínálja majd magát, ami csak egy árnyalattal jelent nagyobb költséget a 911-nél, a McLaren világába pedig mintegy 35 százalékkal olcsóbb belépőt kínál.

A P13-as kódnéven futó típus 2015-től évi 4000 darabra hivatott a McLaren utcai termelését fokozni, amely nagy ugrás a jelenlegi 1400-ról, ám egyúttal azt is mutatja, hogy a márka továbbra sem világhódításra törekszik, hanem csak a saját, első körben kis részét szeretné kiharapni a sportautók tortájából. „A McLaren már körülbelül 50 éve létezik, de a McLaren Automotive (a személyautó-részleg) mindössze három éves. Célunk a piacvezető pozíció – de odáig el is kell jutni” – nyilatkozta Mike Flewitt, a vállalat vezetője a holland De Telegraaf Autovisie magazinnak.

 

A P13 magvát is szénszálas MonoCell felépítmény adja, amely sokban hasonlít a 12C és a P1 megoldásához. A technológia azonban általa olcsóbban elérhetővé válik, ugyanis a modell érkezésével már a kezdetektől terveztek a McLaren-nél, ennek megfelelően pedig a fejlesztési költségek is az üzleti terv részét képezték. Az így kialakított platform különlegessége, hogy a tető levételével - vagyis a nyitott modell esetén - sem csökken érdemben a karosszéria merevsége.

A Ricardo által épített 3,8 literes, kétturbós, V8-as erőforrás ezúttal 450 lóerős teljesítménnyel kínozza majd a hátsó kerekeket. Tekintve a 12C 625 lóerejét, ez azt is jelenti, hogy a hatalmas nyomatékplató mellett bőven marad benne tartalék egy későbbi, köztes csúcsmodell számára is.

 

A gyáriak elmondása szerint az induló ár körülbelül 44 millió forint lesz, amely már viszonylag gazdag alapfelszereltséget takar: a hétsebességes, dupla kuplungos automataváltó például szériában jár a típushoz.

Egyes források a jövő őszi Párizsi Autószalonra teszik a hivatalos bemutatót, melyet követően 2015-ben történik majd az első modellek kiszállítása. A kupét a későbbiekben követi majd a kemény tetős, nyitott Spyder változat.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.