A Hyundainak jól áll a szénája. Nem csak azért, mert a márka folytatva diadalmenetét már a 7. legértékesebb autóipari név, de eladások terén is jól teljesítenek a koreaiak. Miközben globálisan egy év alatt 7,5 százalékkal fokozták a kiszállított járművek számát, Európában is sikerült a 3,5 százalékos piaci részt elhódítaniuk. Persze ettől függetlenül csökkentek az eladások, de csak nagyon kevés márka tud az öreg kontinensen ennek ellenkezőjéről beszámolni. Itthon a stagnáló piac közel két százalékát birtokolja a Hyundai – az előző évek modellinváziója utáni viszonylagos csendet tekintve ez akár jó eredménynek is tekinthető.
Fontos újdonság, hogy a márka ezentúl még erősebb kötelékekkel kötődik majd Magyarországhoz: Érden 2014 áprilisában készül el az a 20,26 millió eurós beruházás, melynek keretében 14 országot kiszolgáló alkatrész-ellátó központot telepít hozzánk a Hyundai, 40-60 új munkahelyet teremtve. A hazai jelenlétét az i10 új generációjának premierjével erősíti a márka. A modell különlegessége, hogy méretek tekintetében már az eggyel nagyobb kategória határait súrolja.
Az elődnél 80 mm-rel hosszabb, 65 mm-rel szélesebb és 50 mm-rel alacsonyabb újdonság a fejlődés szokásos irányait követve lett nagyobb. A sajtóanyag a kategória legnagyobb lábterét emlegeti – tény, hogy elöl-hátul összesen 1,89 méternyi helyen nyújtóztathatjuk majd lábainkat. A csomagtartó több mint 10 százalékot hízott, melynek végül egész jól használható 252 liter lett az eredménye, ami egyértelműen többet nyújt a konkurenseknél.
A teljesen új, 5 mm-rel hosszabb tengelytávval rendelkező platform a gyáriak szerint a közvetlen vezethetőségre, a kényelemre és a csendességre is pozitív hatást gyakorol. A karosszéria dinamikusabb vonalvezetését egyébként ezúttal is Európában, a rüsselsheimi technológia centrumban faragták, miközben előállítását a Hyundai törökországi Ízmitben található gyára végzi majd.
Nem csak nagyobb, de érettebb is lett az újdonság, amelyet rövidesen tesztre is fogunk: belül minőséget sugalló anyagok és színes betétek fokozzák a hangulatot, miközben a legjobban felszerelt példányok már hat légzsákkal, visszagurulás-gátlóval, keréknyomás-ellenőrző rendszerrel, fűthető ülésekkel és kormánykerékkel, valamint automataklímával rendelkeznek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!