Az elnevezés körül persze levédett tartalmak miatt alakult ki a vita, de úgy tűnik, hamarosan pont kerül a történet végére. A kívánatos elektromos autót forgalmazó Tesla már lerántotta a leplet a pekingi kereskedésről, továbbá egy külön a kínaiak számára felépített honlapot is megnyitott a megrendelőknek. Mindeközben azonban a honlap nem tartalmazhatja a Tesla kínai megfelelőjét egy különleges eset következtében.
A Tesla eredetileg a „Te Si La” szóhármast szerette volna használni, hogy a vásárlók körében jól ismert, jól csengő nevet kapjon a márka, azonban ezt már korábban egy üzletember levédte, most pedig nem hajlandó asztalhoz ülni a Teslával. Csan Pao-seng még 2006-ban jegyeztette be kérelmét, és nem szándékozza senkinek eladni, noha igény volna rá. Az üzletember ügynöke elmondta, már többen is bejelentkeztek a név iránt érdeklődve. A Tesla tehát egyelőre a kínai piacon helyi név nélkül kezdi meg a kereskedést és jelenleg nincs hír arról, hogy esetlegesen más, a fentihez hasonló kínai megfelelővel próbálkozna a gyártó.
A leggyorsabb és leghatékonyabb megoldást persze a márkanév megvásárlása jelentette volna, ám így nem marad más hátra, más név után kell nézniük. Emlékezzünk vissza, nemrégiben az Apple mintegy 43,8 millió eurós összeget fizetett azért, hogy a korábban bejegyzett iPad nevet használhassa a kínai piacon is.
Noha az országban a világszerte ismert márkák is védelem alatt állnak, a Tesla túl fiatal ahhoz, hogy ezt az előnyt élvezhesse. Emellett a Teslának még a Model S árazása miatt is főhet a feje, hiszen a kínaiak még nem hoztak döntést az importált elektromos autók adóját illetően.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!