Sikeres a németek együléses városi minije

Az idei Genfi Autószalonon leleplezett csöppségre több mint 700 előrendelés érkezett.

Vajda János
2013. 12. 05. 17:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 700 előrendelés felét magánvásárlások tették ki, és csak a maradék rész rendelési igényét jelezték cégek, illetve flottavásárlók. A németek elsősorban városi, illetve legfeljebb elővárosi közlekedésre szánják portékájukat, amely igencsak fejlett technikával büszkélkedhet, ám akár a kompromisszumok autójának is nevezhetjük. A legnagyobb megkötést nem is a 180 literes csomagtartó, mint inkább a mindössze együléses kialakítás jelenti, ami azt jelenti, hogy a Colibrivel még másodmagunkkal sem mehetünk el mondjuk vásárolni vagy moziba – ilyen szempontból még a pöttömke Renault Twizy is előbbre jár.

A megkötés a hajtásláncra, pontosabban a hatótávolságra is vonatkozik, mert elektromos meghajtásról beszélhetünk. A 33 lóerős villanymotorral nagyot lép a Colibri, az üresen mindössze 440 kilós négykerekű ugyanis alig 10 másodperc alatt fel tud gyorsulni álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, és a „száguldás” egészen 120 km/h-ig tarthat, ám a papíron 110 km alatti hatótávolság miatt azért érdemes kétszer is meggondolni a padlógáz használatát, ha nem akarjuk, hogy út közben fogyjon ki a szufla a masinából. Még szerencse, hogy a töltés nagyon gyors: otthoni hálózatból állítólag alig 20 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintet érhetnek el az akkuk.

A szériagyártás 2015 végén indulhat meg, vagyis jelenleg még inkább csak papíron szerepel a terv. Az autó ára különben 8900 euró, vagyis kicsit több mint 2,5 millió forint, továbbá pedig az akkumulátorokat havi 16 ezer forintért lehet lízingelni. A gyártó egyébként körülbelül 17 ezer Colibrit lenne képes előállítani évente, az persze más kérdés, hogy ennyire vajon lesz-e igény. Az Innovative Mobility különben épp befektetőket keres, hogy kiterjeszthesse és továbbfejleszthesse a projektet, ám a vezetők optimisták és bíznak benne, hogy megtalálják a megfelelő hátteret.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.