A 700 előrendelés felét magánvásárlások tették ki, és csak a maradék rész rendelési igényét jelezték cégek, illetve flottavásárlók. A németek elsősorban városi, illetve legfeljebb elővárosi közlekedésre szánják portékájukat, amely igencsak fejlett technikával büszkélkedhet, ám akár a kompromisszumok autójának is nevezhetjük. A legnagyobb megkötést nem is a 180 literes csomagtartó, mint inkább a mindössze együléses kialakítás jelenti, ami azt jelenti, hogy a Colibrivel még másodmagunkkal sem mehetünk el mondjuk vásárolni vagy moziba – ilyen szempontból még a pöttömke Renault Twizy is előbbre jár.
A megkötés a hajtásláncra, pontosabban a hatótávolságra is vonatkozik, mert elektromos meghajtásról beszélhetünk. A 33 lóerős villanymotorral nagyot lép a Colibri, az üresen mindössze 440 kilós négykerekű ugyanis alig 10 másodperc alatt fel tud gyorsulni álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, és a „száguldás” egészen 120 km/h-ig tarthat, ám a papíron 110 km alatti hatótávolság miatt azért érdemes kétszer is meggondolni a padlógáz használatát, ha nem akarjuk, hogy út közben fogyjon ki a szufla a masinából. Még szerencse, hogy a töltés nagyon gyors: otthoni hálózatból állítólag alig 20 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintet érhetnek el az akkuk.
A szériagyártás 2015 végén indulhat meg, vagyis jelenleg még inkább csak papíron szerepel a terv. Az autó ára különben 8900 euró, vagyis kicsit több mint 2,5 millió forint, továbbá pedig az akkumulátorokat havi 16 ezer forintért lehet lízingelni. A gyártó egyébként körülbelül 17 ezer Colibrit lenne képes előállítani évente, az persze más kérdés, hogy ennyire vajon lesz-e igény. Az Innovative Mobility különben épp befektetőket keres, hogy kiterjeszthesse és továbbfejleszthesse a projektet, ám a vezetők optimisták és bíznak benne, hogy megtalálják a megfelelő hátteret.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!