A General Motors közleményében a döntést hivatalos módon, vagyis „udvarias” formában úgy fogalmazták, illetve magyarázták meg, hogy a konszern európai húzómárkájának, vagyis az Opelnak (Angliában Vauxhall) a szereplését kívánja megerősíteni, s e cél eléréséhez a vezetőség szerint nincs szükség a Chevrolet jelenlétére.
Ennek kapcsán kíváncsiak leszünk az elkövetkező évek vállalati kommunikációjára, szerény véleményünk szerint ugyanis a Chevrolet kivonulása véletlenül sem jár automatikusan az Opel megerősödésével, ugyanis ha az emberek nem tudják a jövőben a Chevy kedvező ár/érték arányú modelljeit megvásárolni, közel sem biztos, hogy az Opelnál fognak kikötni, így pedig összességében csökkenni fog a piaci részesedés.
A Chevrolet Kelet-Európában (azaz Oroszországban és a Független Államok Közösségében) továbbra is jelen lesz, ezekben az országokban ugyanis az átlagosnál jóval nagyobb a márka piaci részesedése. Azt is megtudtuk, hogy a Chevrolet ikonikus modelljeinek forgalmazása megmarad Európában, így az új Corvette Stingrayről például nem kell lemondanunk, ám a Camaro sorsával kapcsolatban még nincsenek információink. A GM illetékesei azt is elmondták, hogy a Cadillac fokozott erőkkel szállna harcba az európai vásárlók kegyeiért, ami az elkövetkező három évben nagyobb márkakereskedési hálózat kiépítését és számos friss modell bevezetését jelenti.
A kivonulásra a márka illetékesei szerint főleg a komoly kihívásokat jelentő európai üzleti modell és az öreg kontinens nehéz gazdasági helyzete miatt került sor, s a cég nem volt megelégedve az európai eladásokkal, illetve piaci részesedésével sem. A konszern vezérigazgatója, Dan Akerson azt mondta, hogy „Európa kulcsfontosságú a GM számára, és a kontinens erősebb Opel/Vauxhall-jelenlétből fog profitálni, s a Cadillac nagyobb szerephez jut. A Chevrolet esetében lehetővé válik számunkra, hogy azokra a piacokra fókuszáljunk befektetési oldalról, ahol a növekedési potenciál a lehető legnagyobb. A döntésből mind a négy márka profitálni fog, és a hír különösen pozitívan fogja érinteni az európai vásárlókat, akik a nagynevű és komoly népszerűségnek örvendő GM-márkák termékeiből választhatnak.”
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!