Sokkoló hír: kilép a Chevrolet Európából

A márka meglévő ügyfeleinek nem kell félniük.

Vajda János
2013. 12. 06. 16:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A General Motors közleményében a döntést hivatalos módon, vagyis „udvarias” formában úgy fogalmazták, illetve magyarázták meg, hogy a konszern európai húzómárkájának, vagyis az Opelnak (Angliában Vauxhall) a szereplését kívánja megerősíteni, s e cél eléréséhez a vezetőség szerint nincs szükség a Chevrolet jelenlétére.

Ennek kapcsán kíváncsiak leszünk az elkövetkező évek vállalati kommunikációjára, szerény véleményünk szerint ugyanis a Chevrolet kivonulása véletlenül sem jár automatikusan az Opel megerősödésével, ugyanis ha az emberek nem tudják a jövőben a Chevy kedvező ár/érték arányú modelljeit megvásárolni, közel sem biztos, hogy az Opelnál fognak kikötni, így pedig összességében csökkenni fog a piaci részesedés.

A Chevrolet Kelet-Európában (azaz Oroszországban és a Független Államok Közösségében) továbbra is jelen lesz, ezekben az országokban ugyanis az átlagosnál jóval nagyobb a márka piaci részesedése. Azt is megtudtuk, hogy a Chevrolet ikonikus modelljeinek forgalmazása megmarad Európában, így az új Corvette Stingrayről például nem kell lemondanunk, ám a Camaro sorsával kapcsolatban még nincsenek információink. A GM illetékesei azt is elmondták, hogy a Cadillac fokozott erőkkel szállna harcba az európai vásárlók kegyeiért, ami az elkövetkező három évben nagyobb márkakereskedési hálózat kiépítését és számos friss modell bevezetését jelenti.

A kivonulásra a márka illetékesei szerint főleg a komoly kihívásokat jelentő európai üzleti modell és az öreg kontinens nehéz gazdasági helyzete miatt került sor, s a cég nem volt megelégedve az európai eladásokkal, illetve piaci részesedésével sem. A konszern vezérigazgatója, Dan Akerson azt mondta, hogy „Európa kulcsfontosságú a GM számára, és a kontinens erősebb Opel/Vauxhall-jelenlétből fog profitálni, s a Cadillac nagyobb szerephez jut. A Chevrolet esetében lehetővé válik számunkra, hogy azokra a piacokra fókuszáljunk befektetési oldalról, ahol a növekedési potenciál a lehető legnagyobb. A döntésből mind a négy márka profitálni fog, és a hír különösen pozitívan fogja érinteni az európai vásárlókat, akik a nagynevű és komoly népszerűségnek örvendő GM-márkák termékeiből választhatnak.”

Mindebből egyenes ágon persze nem következik, hogy a Chevrolet kilépésével nyíló rést Európában olcsóbb Opelokkal tömje be a GM, ám nem lepődnénk meg azon, ha a jövőben egyes Opel-sorozatokat lejjebb pozicionálnának – alig két év múlva minden kiderül.

Ami a legfontosabb, hogy mi lesz a helyzet Magyarországon, a döntést követően mire számíthatnak a meglévő ügyfelek, s mi történik az elkövetkező két évben, a kivonulás ideje alatt. Kérdéseinkkel a magyarországi importőrhöz fordultunk.

Az importőrtől megtudtuk, hogy a jelenlegi tulajdonosoknak nincs okuk a félelemre, ugyanis a Chevrolet nem szűnt meg, így az ígért, szerződésekben rögzített szolgáltatások érvényesek maradnak. Ez azt jelenti, hogy az eddig értékesített, valamint a 2015 végéig megvásárolt autók garanciája megmarad, továbbá a gyártó a kilépést követően még legalább tíz évig garantálja az alkatrészellátást (gyári eredeti alkatrészekkel), valamint a szervizhátteret.

Ez azt jelenti, hogy a Chevrolet-tulajdonosoknak körülbelül 2025-ig nem lesz komolyabb veszteségük a döntésből, bár azt sajnos nem lehet megjósolni, hogy az autók értéktartására milyen mértékben lesz hatással a bejelentés. Ahogy azt sem tudhatjuk, hogy a jelenlegi hazai Chevrolet-értékesítők, illetve -szakszervizek miként fognak reagálni a kialakult helyzetre.

Mindenesetre rövidesen minden ki fog derülni, így az új modellek megvásárlásával kacérkodóknak érdemes várniuk néhány hetet, ameddig mindenre fény derül. Az biztos, hogy amennyiben a kereskedők nem lépnek vissza, a lerendelt raktárkészleteket is értékesítik, s a márka és az importőr 2015 végéig lehetővé teszi az új autók rendelését.

Az importőrtől azt is megkérdeztük, hogy 2016-tól vajon az Opel-márkaszervizek lesznek-e felelősek a Chevrolet modellek szakszerű szervizeléséért, de erre még nem tudtak válaszolni az illetékesek.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.