A BMW előszeretettel használja a magyar forrásokat, hiszen összesen mintegy 200 beszállítóval tart kapcsolatot. Meglátogattunk közülük kettőt. A BMW vezető szerepet játszik a prémium szegmensben, amihez elengedhetetlen, hogy az anyacéghez közel számos stratégiai fontosságú partnerrel kössön megállapodást. Mivel Magyarország logisztikai szempontból előnyös helyen fekszik a müncheni bázisú márka üzemeihez, ráadásul jó és megbízható munkaerővel rendelkezik, kiemelt figyelemben részesül.
A BMW itthon mintegy 200 partnerrel tart kapcsolatot – közülük került ki az az 54 cég, amely végül beszállítói megállapodást köthetett a németekkel (további 42 cég, mint lehetséges partner szerepel), s tőlük a BMW mintegy egymilliárd euró értékben vásárol közvetlenül különböző alkatrészeket – ez a régió BMW-s illetőségű forgalmának egyharmada, tehát jól látható, hogy hazánk vezető szerepet játszik Közép- és Kelet-Európában. Ezen cégek összesen hozzávetőlegesen tízezer embernek adnak munkát Magyarországon.
A BMW számára egyedül az jelent hátrányt, hogy hazai viszonylatban nem könnyű olyan partnert találni, amely a gyártás mellett a fejlesztésben és a tervezésben is együttműködne. A már említett 42 cég egy roppant szigorú, 8 lépcsőfokból álló beszállítói auditot követően kötött megállapodást az autógyárral. A bajor márka hosszú távú terveket sző, ugyanis nagyjából 10-20 éves viszonnyal számolnak. A BMW csoport magyarországi beszállítói között egyaránt találunk magyar telephellyel rendelkező multinacionális nagyvállalatokat (például Bosch, ZF Lenksysteme, Alpine), vagy teljesen hazai kézben lévő vállalkozásokat is (Csaba Metál, Fémalk).
A régiónak és azon belül Magyarországnak a beszerzési rendszerben nagymértékű a jelenléte – a viszonylag alacsony munkabérek és a minőségi, képzett munkaerő mellett – ez a németországi gyárakhoz való közelségnek is köszönhető.
A már elfogadott partnerek minimum hét évre kaphatnak beszállítói megbízást, ugyanis általában eddig tart egy modell életciklusa a BMW csoportnál. A használt autókhoz szükséges pótalkatrészek gyártására még 15 éves időszakra kap felkérést a partnercég. Ennek apropóján két magyar partnerhez látogattunk el: a hazai erőforrást a békéscsabai Csaba Metál képviselte, amelynek váltóházait például a Lipcsében gyártott elektromos BMW i3 modellbe építik be a németek, míg a nagyvállalat modelljét a ZF Lenksysteme mutatta be.