Olasz stílus ide, érzelmes vonalak oda, Giugiaro és Bertone keze munkája sem mind arany – minden nagy formatervezőnek és stúdiónak van néhány terméke, amelyre legszívesebben nem is emlékezne vissza soha. A Tata a jövőre gondolva kompozit anyagok széleskörű alkalmazásával tervez új kisautót, amelynek formatervét Gandini készíti el. Az utóbbi időben csend uralkodott az indiai gyártó körül. A jelenleg felfedetlen újdonsággal eredetileg a 2014-es genfi autószalonon, azaz tavasszal durranthattak volna nagyot, ám nem bízzák a véletlenre a dolgot.
Mivel a végleges modell nem készül el addigra, nem mutatják be a koncepciót sem, nehogy valaki szemet vessen a formatervre. Mindez már önmagában is gyanússá teszi a történetet, hiszen ha valóban így van, akkor könnyen lehet, hogy igazán ütős formatervvel méretes petárda van a Tata markában. Épp ezért nem ítélkezünk előre Marcello Gandini munkáját illetően. A dizájner a Lamborghini Miura és Countach mellett a Lancia Stratos, a Citroen BX és az első generációs BMW 5-ös megalkotásáért is felelős, azaz eddigi munkái mind jól sikerültek.
A Tata által használt kompozit anyagokkal lényegében tetszetős és divatos autó lenne a végeredmény, meglehetősen könnyű és olcsó formában. A kompozitok költségkímélőbbek, mint a szénszál, s könnyebbek, mint az acél, tehát bőven van bennük lehetőség. Egy bizonyos forrás szerint a lemezekhez mindösszesen 25 öntőforma szükséges, a tömeg pedig 20 százalékkal alacsonyabb, mintha tisztán acélból építenék meg.
A Tata emellett a modularitást is szem előtt tartja, ennek eredményeképpen az új alapokra többféle karosszériaforma is készülhet a jövőben, legyen szó nyitott tetejű verzióról vagy crossoverről. Ehhez hatékony erőforrást adnak majd az indiaiak: az egyliteres, 90 lóerős kompresszoros erőforrást az autó hátsó részébe építik be.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!