Tata kisautót készít a Lamborghini formatervezője

Ezúttal a Tatához szegődik a neves formatervező, Marcello Gandini.

Csizsek Ádám
2013. 12. 15. 11:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Olasz stílus ide, érzelmes vonalak oda, Giugiaro és Bertone keze munkája sem mind arany – minden nagy formatervezőnek és stúdiónak van néhány terméke, amelyre legszívesebben nem is emlékezne vissza soha.  A Tata a jövőre gondolva kompozit anyagok széleskörű alkalmazásával tervez új kisautót, amelynek formatervét Gandini készíti el. Az utóbbi időben csend uralkodott az indiai gyártó körül. A jelenleg felfedetlen újdonsággal eredetileg a 2014-es genfi autószalonon, azaz tavasszal durranthattak volna nagyot, ám nem bízzák a véletlenre a dolgot.

Mivel a végleges modell nem készül el addigra, nem mutatják be a koncepciót sem, nehogy valaki szemet vessen a formatervre. Mindez már önmagában is gyanússá teszi a történetet, hiszen ha valóban így van, akkor könnyen lehet, hogy igazán ütős formatervvel méretes petárda van a Tata markában. Épp ezért nem ítélkezünk előre Marcello Gandini munkáját illetően. A dizájner a Lamborghini Miura és Countach mellett a Lancia Stratos, a Citroen BX és az első generációs BMW 5-ös megalkotásáért is felelős, azaz eddigi munkái mind jól sikerültek.

A Tata által használt kompozit anyagokkal lényegében tetszetős és divatos autó lenne a végeredmény, meglehetősen könnyű és olcsó formában. A kompozitok költségkímélőbbek, mint a szénszál, s könnyebbek, mint az acél, tehát bőven van bennük lehetőség. Egy bizonyos forrás szerint a lemezekhez mindösszesen 25 öntőforma szükséges, a tömeg pedig 20 százalékkal alacsonyabb, mintha tisztán acélból építenék meg.

A Tata emellett a modularitást is szem előtt tartja, ennek eredményeképpen az új alapokra többféle karosszériaforma is készülhet a jövőben, legyen szó nyitott tetejű verzióról vagy crossoverről. Ehhez hatékony erőforrást adnak majd az indiaiak: az egyliteres, 90 lóerős kompresszoros erőforrást az autó hátsó részébe építik be.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.