Turbómotorral mutatkozik be az új Ford Mustang

Európában első ízben kerül forgalomba az amerikai vadlovas modell.

Kenéz Tibor
2013. 12. 09. 7:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahogyan azt már előrevetítették a gyáriak, az új modell jobban illeszkedik a márka többi típusának stílusához hosszúkás, hármas tagolású lámpáival, azonban a karaktere továbbra is elég „izomautós” maradt. Érdekes részletek így is akadnak az autón, például a tetőn megtalálható két „buborék”, a domború motorháztető és a széles vállaknak látszó hátsó sárvédők. Az tagadhatatlan, hogy az összkép harmonikus és méltó a Mustang név viseléséhez.

De a régi báját megőrző forma mellett mitől is új a Mustang? A hatodik generációt teljesen újratervezték a gyáriak, jóformán csak a tengelytáv maradt változatlan. A legfontosabb újdonság, hogy végre független hátsó felfüggesztést találunk benne – közel 30 éve vártunk erre a lépésre. Ennek, valamint az átdolgozott első futóműnek köszönhetően a gyáriak szerint a rugózás és a csillapítás úgy lett kényelmesebb, hogy közben gyorsabb és kiszámíthatóbb is a Mustang. A 19 colos kerekeken érkező modell karosszériája az elődnél könnyebb és merevebb lett.

 

Hogy mennyire is tervezték újra vadlovas modellt, azt jól mutatja az is, hogy az előbb említett tengelytávon kívül – amely továbbra is 2,72 méter – minden dimenziója megváltozott az új generációnak. A 4,782 méter hosszú, 189,3 centiméter széles és 1394 milliméter magas autó így fél centivel rövidebb, 38 milliméterrel szélesebb és közel 23 milliméterrel alacsonyabb, ezzel még sportosabb pozíciót biztosítva a négykerekűnek. Belül a kettős felosztású műszerfal maradt, miközben a legtöbb részlet örökölte az elődök stílusát. Az első fényképek tanulsága szerint ezúttal sem az anyagok minősége lesz a modell csúcspontja, de az összhatás így is hangulatos. A nyolccolos központi rendszer természetesen európai navigációt kap.

Az új Mustang technológiai téren is nagy előrelépést jelent, ami részben talán az európai forgalmazásnak is köszönhető, hiszen itt magasabbak az igények a hasonló biztonsági és kényelmi extrák felé. Olyan újításokat kapott a modell, mint a vezető kedve szerint választható üzemmódok, melyek minden bizonnyal az autó tulajdonságait is befolyásolják.

Ami Európában már nem újdonság, ám a Mustang kínálatában igen, hogy olyan vezetéstámogató rendszerek kerültek az autóba, mint az adaptív tempomat, a keresztirányú forgalmat ellenőrző rendszer, a holttérfigyelő, vagy éppen az okostelefonunkkal kapcsolatot teremtő AppLink szolgáltatás. Az újdonság a hírek szerint három erőforrással startol. A belépőszintet egy 3,7 literes, V6-os szívó benzines adja majd, 300 lóerővel és 393 Nm-es csúcsnyomatékkal, de ez az olcsón előállítható motor az amerikai piac kiváltsága lesz.

Nálunk teljesen új, 2,3 literes, soros négyhengeres, benzines, turbós, közvetlen befecskendezéses motor adja az alapot 309 lóerővel és 407 Nm-rel, miközben vegyes fogyasztási adata az előzetes információk szerint 8 l/100 km környékén alakul majd. A feltöltött egység teljesen új fejlesztés, melynek számos alkatrésze alumíniumból készül.

 

Természetesen nem létezhet Mustang V8 nélkül, a kínálat csúcsát így az amerikaiak ötliteres nyolchengerese adja 426 lóerővel és 529 Nm-es maximális nyomatékkal. Gazdaságosságban a Mustanghoz legjobban illő motor már nem jeleskedik, de feltételezhetően a vegyes fogyasztás az esetében is 10 liter alatt alakul. Mindkét erőforrás hatfokozatú kézi váltón át hajtja a hátsó kerekeket, felár ellenében pedig hatgangos, gázfröccsöket adni képes, kormányról is vezérelhető automata kapható hozzájuk. A tízsebességes fokozatváltó már fejlesztés alatt van, de annak érkezésére még két évet kell várni.

A nyitott tetejű verzió megjelenésére viszont nem kell várnia a kabriózás szerelmeseinek, hiszen a kupéval együtt érkezik majd a kereskedésekbe. A gyáriak elmondása szerint a hagyományos, elektromos vászontetővel érkező modell az előző generáció idejét majdnem lefelezi a tető zárásának tekintetében.

Nem marad el természetesen a programajánló sem. A Ford már el is indította honlapján a 2015-ös Mustang interaktív konfigurátorát – ide kattintva elérhetik –, amellyel kellemes időtöltés közben állíthatjuk össze a számunkra legkedvesebb verziót, s talán azt már meg is vásárolhatunk majd hazánkban. Az amerikai gyártó tehát kitett magáért, de nem is tehetett mást, hiszen a globális forgalmazásra szánt izomautóval nem lőhettek mellé, mert annak beláthatatlan következményei lettek volna.

 

Sajnos azonban, mint ahogy az tegnap kiderült, az izomautók piaci összecsapásától ezúttal sem lesz zajos az öreg kontinens. Jelen állás szerint a nagy konkurens Chevrolet Camaro búcsút vesz tőlünk, igaz, 2015-ig még megvásárolható lesz mind kabrió, mind pedig kupé változatban, így a csokornyakkendősök távozása előtt néhány hónapig még állhatja a sarat az új Mustang ellenében.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.