305 lóerővel élesedik az új Subaru WRX STI

A Subaru régóta húzta már a mézesmadzagot a márka rajongói előtt.

Csizsek Ádám
2014. 01. 17. 6:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A WRX STI a Detroiti Autószalonon mutatkozott be a közönségnek, mint az Impreza legsportosabb variánsa. A legfontosabb az STI-vel kapcsolatban természetesen a teljesítmény és a menetdinamika. Nos, a várakozásoknak megfelelően a Subaru kompakt szedánjának csúcsverziója nem a WRX új, kétliteres boxermotorját kapta, hanem a korábban is használt, négyhengeres, 2,5 literes boxermotor friss kiadását örökölte meg.

A turbóval lélegeztetett erőforrás 6000-es percenkénti főtengelyfordulaton 305 lóerőt bocsát rendelkezésre, miközben a maximális nyomaték 393 Nm-es csúcsértéke 4000-nél jelentkezik. A motorhoz hatfokozatú kézi váltómű kapcsolódik, a WRX-hez kérhető fokozatmentes automata nem érhető el a típushoz.

 

Természetesen összkerékhajtással érkezik az STI, mégpedig a japánok DCCD központi differenciálművével megspékelve, amely többféle vezetési módot ismer és alapvetően 41:59-es nyomatékelosztási arányt valósít meg. Újdonság a Subaru háza táján a nyomatékvektorozással operáló menetstabilizátor, amely kanyarodáskor az ívbelső első kerekek fékezésével próbál még jobb, stabilabb kanyarodási képességeket elérni.

A kizárólag szedán karosszériával elérhető STI a gyártó Subau Intelligent Drive vezérlését is tartalmazza, amely háromféle üzemmódot kínál fel a vezető számára: a tekerőkapcsolóval Intelligent, Sport és Sport Sharp közül választhat a sofőr. A különféle üzemmódokban más-más motor- és gázpedál-karakterisztika áll rendelkezésre. A Subaru kiemeli az új platformmal együtt debütáló új futóművet, amely még agilisabb és feszesebb, aminek hála még potensebb lehet kanyarban a 305 lóerős sportmodell.

A külsőt illetően sok újdonság nincs, a WRX által felvonultatott stílus egy csipetnyit agresszívabb tálalásban, már-már komikus mérető hátsó légterelővel varázsolja kissé diszharmonikussá az összképet, habár az esetlen arányokban leginkább az alapot adó Impreza szerepe volt nagy.

A Subaru ezerdarabos példányszámban elérhetővé tesz egy kezdő szériát, Launch Edition néven – ezek a példányok a jellegzetes WR Blue fényezéssel és 18 hüvelykes, aranyszín BBS könnyűfém felniken gördülnek ki a gyárból, továbbá az utastérben egyedi betét és váltóút-rövidítő foglaltatik a csomagban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.