A WRX STI a Detroiti Autószalonon mutatkozott be a közönségnek, mint az Impreza legsportosabb variánsa. A legfontosabb az STI-vel kapcsolatban természetesen a teljesítmény és a menetdinamika. Nos, a várakozásoknak megfelelően a Subaru kompakt szedánjának csúcsverziója nem a WRX új, kétliteres boxermotorját kapta, hanem a korábban is használt, négyhengeres, 2,5 literes boxermotor friss kiadását örökölte meg.
A turbóval lélegeztetett erőforrás 6000-es percenkénti főtengelyfordulaton 305 lóerőt bocsát rendelkezésre, miközben a maximális nyomaték 393 Nm-es csúcsértéke 4000-nél jelentkezik. A motorhoz hatfokozatú kézi váltómű kapcsolódik, a WRX-hez kérhető fokozatmentes automata nem érhető el a típushoz.
Természetesen összkerékhajtással érkezik az STI, mégpedig a japánok DCCD központi differenciálművével megspékelve, amely többféle vezetési módot ismer és alapvetően 41:59-es nyomatékelosztási arányt valósít meg. Újdonság a Subaru háza táján a nyomatékvektorozással operáló menetstabilizátor, amely kanyarodáskor az ívbelső első kerekek fékezésével próbál még jobb, stabilabb kanyarodási képességeket elérni.
A kizárólag szedán karosszériával elérhető STI a gyártó Subau Intelligent Drive vezérlését is tartalmazza, amely háromféle üzemmódot kínál fel a vezető számára: a tekerőkapcsolóval Intelligent, Sport és Sport Sharp közül választhat a sofőr. A különféle üzemmódokban más-más motor- és gázpedál-karakterisztika áll rendelkezésre. A Subaru kiemeli az új platformmal együtt debütáló új futóművet, amely még agilisabb és feszesebb, aminek hála még potensebb lehet kanyarban a 305 lóerős sportmodell.
A külsőt illetően sok újdonság nincs, a WRX által felvonultatott stílus egy csipetnyit agresszívabb tálalásban, már-már komikus mérető hátsó légterelővel varázsolja kissé diszharmonikussá az összképet, habár az esetlen arányokban leginkább az alapot adó Impreza szerepe volt nagy.
A Subaru ezerdarabos példányszámban elérhetővé tesz egy kezdő szériát, Launch Edition néven – ezek a példányok a jellegzetes WR Blue fényezéssel és 18 hüvelykes, aranyszín BBS könnyűfém felniken gördülnek ki a gyárból, továbbá az utastérben egyedi betét és váltóút-rövidítő foglaltatik a csomagban.