A kínai BYD 2015-ben hibriddel támadna Európában

Ezúttal a régi motorosnak számító BYD állt elő egy hibriddel, melyet Európában is árusítanának a kínaiak.

Kenéz Tibor
2014. 01. 16. 12:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Qin (ejtsd: csin) egy konnektorról tölthető hibrid, melyet hazai piacán már elérhetővé tett a gyártó. Az elsőre igencsak kaotikusnak mondható formatervvel ellátott szedán részletei azért még ismerősek lehetnek más márkák autóiról, de az összkép kétségkívül elég egyedi. Hogy ez az egyediség kinek hogyan érinti a szépérzékét, arról nem tisztünk nyilatkozni, de mi azért inkább az érdekes jelzőt használnánk az autóra.

A négykerekű adatai azonban annál inkább tiszteletet parancsolóak, hiszen az 1,5 literes 153 lóerős benzines és a 149 lóerőt termelő elektromos erőforrás együttes összteljesítménye nem kevesebb, mint 295 lóerő és 479 Nm. Ezzel a Qin a gyártó szerint 5,9 másodperc alatt katapultálja magát álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, és viszonylag gyorsan el is éri az elektronikusan leszabályozott 185 km/h-s végsebességet.

Az autó teljes feltöltés esetén akár 71 kilométert is képes megtenni, melynek teljes kihasználásával a BYD szerint akár 1,3 literes fogyasztást is el lehet érni – természetesen csak az első 100 kilométeren. Az elektromotort otthoni hálózatról is tölthetjük, de a Qin a fékenergia visszanyerésével magát is táplálja. Az autó egyébként a gyártó elmondása szerint kissé átdolgozva, de ugyanezzel a technológiával fog piacra kerülni 2015-ben Európában.

A hajtásláncon kívül egyébként vannak egyéb figyelemre méltó értékei is a járműnek, mint például a négy választható üzemmód, melyek közt van csak elektromos és sport beállítás, illetve minden modell egy 12,1 colos TFT képernyőt tartalmaz, melyen keresztül internetelérést és az egyre népszerűbb felhőszolgáltatást is képes nyújtani a hibrid szedán. A hab a tortán pedig a távirányítás, mellyel az autón kívülről tudjuk azt navigálni, természetesen csak kis sebesség mellett.

A kínaiak tehát folyamatosan próbálnak megújulni, melynek egyre több jelét láthatjuk, és hamarosan tapasztalhatjuk is az európai piacon, hiszen a BYD hibridje mellett a Qoros is készül egy hasonló hajtáslánccal ellátott modellel. Hogy Magyarországon mikor próbálhatjuk majd ki, illetve megvásárolhatjuk-e egyáltalán az említett modelleket, arról nincs információ, de ha lesz rá lehetőségünk, mindenképpenen vallatóra fogjuk őket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.