A legsportosabb suv: íme a Mercedes-Benz GLA 45 AMG

Várható volt, hogy a Mercedes-Benz nem sokáig fogja húzni a GLA 45 AMG modell hivatalos bemutatóját.

Kenéz Tibor
2014. 01. 07. 16:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ebben a hónapban esedékes detroiti autószalonon bemutatkozó újdonság tehát örökölte mindazt az agresszivitást, amit már a koncepciónál is láthattunk. A tipikus AMG-s stíluselemek tehát maradtak, mint a nagy légbeömlős lökhárítók, a szélesen terpesztő sárvédőívek, a kétoldali dupla kipufogó-kivezetések – melyek valójában csak egy-egy véget takarnak – és a nagy kerekek, mindez megspékelve mindenfelé elszórt AMG-plakettekkel.

Belül is a sportrészleg megszokott kiegészítőivel találkozhatunk. A piros díszítéssel ellátott Dinamica mikroszálas vérbeli sportülések már ránézésre is tökéletes tartást biztosítanak, és az Alcantarával bevont, alul lapított, háromküllős kormánykerék is kanyarvadászatra sarkallja szerencsés megragadóját. Felár ellenében a középkonzolon a sportosság jegyében a karbonbetétek dominálnak. A váltókart szintén lecserélték az AMG látványos, szinte már szoborszerű előválasztó karjára. Természetesen szemernyi kétséget sem hagynak, hogy a leginkább kihegyezett variánsban foglalunk helyet.

Az erőforrás tekintetében sem lepődhetünk meg igazán, hiszen a sorozatgyártású verzióba a világ legnagyobb teljesítményű négyhengeres, kétliteres motorját építik – ez található a tanulmányban és a már gyártásban lévő A 45 és CLA 45 AMG modellekben is. A kihegyezett turbós erőgép 360 lóerő teljesítménye és 450 newtonméter nyomatéka a hétfokozatú AMG Speedshift DCT automata váltón és a 4Matic összkerékhajtási rendszeren keresztül valósággal repíti a kis crossovert.

Igazi újdonságot jelentenek a menetteljesítménnyel kapcsolatos adatok. Az apró terepes 4,8 másodperc alatt katapultálja magát 100 km/h tempóra, és meg sem áll egészen az elektronikusan szabályozott 250 km/h végsebességig. Hivatalosan 7,5 liter üzemanyaggal is megelégszik a leggyorsabb GLA, mely adatot természetesen fenntartásokkal kell kezelnünk, hiszen egy ilyen járműben ülve ki tudna tojáshéjjal a lába alatt közlekedni?

Az AMG a sportfutóművet és a nagy teljesítményű fékrendszert alapáron biztosítja a GLA 45-höz, felár ellenében pedig olyan további opciókat vásárolhatunk, mint az aerodinamikai csomag, a karboncsomag, a vörösre festett féknyergek, a tanulmányautón megtalálható hátsó légterelő, illetve az éjszakai csomag, mely sötétített ablakokat és fekete díszítőelemeket tartalmaz. A sportos kiegészítők mellett természetesen a Mercedes által a normál modellekhez elérhető vezetéstámogató rendszerek és egyéb kényelmi extrák is elérhetők lesznek a felspécizett változathoz.

A németek ezzel a húzással egyedüliként kínálnak ennyire magas teljesítményt ebben a kategóriában, a kérdés már csak az, hogy a vásárlóknak szüksége van-e rá. Mindenesetre azt már elmondhatja magáról a gyártó, hogy gyakorlatilag az összes modelljéből kínál AMG verziót.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.