Az ebben a hónapban esedékes detroiti autószalonon bemutatkozó újdonság tehát örökölte mindazt az agresszivitást, amit már a koncepciónál is láthattunk. A tipikus AMG-s stíluselemek tehát maradtak, mint a nagy légbeömlős lökhárítók, a szélesen terpesztő sárvédőívek, a kétoldali dupla kipufogó-kivezetések – melyek valójában csak egy-egy véget takarnak – és a nagy kerekek, mindez megspékelve mindenfelé elszórt AMG-plakettekkel.
Belül is a sportrészleg megszokott kiegészítőivel találkozhatunk. A piros díszítéssel ellátott Dinamica mikroszálas vérbeli sportülések már ránézésre is tökéletes tartást biztosítanak, és az Alcantarával bevont, alul lapított, háromküllős kormánykerék is kanyarvadászatra sarkallja szerencsés megragadóját. Felár ellenében a középkonzolon a sportosság jegyében a karbonbetétek dominálnak. A váltókart szintén lecserélték az AMG látványos, szinte már szoborszerű előválasztó karjára. Természetesen szemernyi kétséget sem hagynak, hogy a leginkább kihegyezett variánsban foglalunk helyet.
Az erőforrás tekintetében sem lepődhetünk meg igazán, hiszen a sorozatgyártású verzióba a világ legnagyobb teljesítményű négyhengeres, kétliteres motorját építik – ez található a tanulmányban és a már gyártásban lévő A 45 és CLA 45 AMG modellekben is. A kihegyezett turbós erőgép 360 lóerő teljesítménye és 450 newtonméter nyomatéka a hétfokozatú AMG Speedshift DCT automata váltón és a 4Matic összkerékhajtási rendszeren keresztül valósággal repíti a kis crossovert.
Igazi újdonságot jelentenek a menetteljesítménnyel kapcsolatos adatok. Az apró terepes 4,8 másodperc alatt katapultálja magát 100 km/h tempóra, és meg sem áll egészen az elektronikusan szabályozott 250 km/h végsebességig. Hivatalosan 7,5 liter üzemanyaggal is megelégszik a leggyorsabb GLA, mely adatot természetesen fenntartásokkal kell kezelnünk, hiszen egy ilyen járműben ülve ki tudna tojáshéjjal a lába alatt közlekedni?
Az AMG a sportfutóművet és a nagy teljesítményű fékrendszert alapáron biztosítja a GLA 45-höz, felár ellenében pedig olyan további opciókat vásárolhatunk, mint az aerodinamikai csomag, a karboncsomag, a vörösre festett féknyergek, a tanulmányautón megtalálható hátsó légterelő, illetve az éjszakai csomag, mely sötétített ablakokat és fekete díszítőelemeket tartalmaz. A sportos kiegészítők mellett természetesen a Mercedes által a normál modellekhez elérhető vezetéstámogató rendszerek és egyéb kényelmi extrák is elérhetők lesznek a felspécizett változathoz.
A németek ezzel a húzással egyedüliként kínálnak ennyire magas teljesítményt ebben a kategóriában, a kérdés már csak az, hogy a vásárlóknak szüksége van-e rá. Mindenesetre azt már elmondhatja magáról a gyártó, hogy gyakorlatilag az összes modelljéből kínál AMG verziót.