A gyártó nem bízza a véletlenre, s az új típus esetében alumíniumkarosszériát tervez, hogy felvegye a versenyt a vetélytársakkal. A két éven belül érkező új generáció akkora már tíz éves modellt vált, ennek megfelelően a technológia fejlődésével óriásit lép majd előre. Nem titkoltan számos megoldás az Audi A8-ból érkezik, így például a karosszériagyártás technológiája. Ez többmázsás fogyókúrát eredményez, így a kocsi takarékosabb és dinamikusabb is lesz.
A motorkínálat alapját háromliteres, V6-os erőforrások adják majd. A dízel 258 lóerővel hódít majd, a benzines, kompresszoros kiadás 290 lóerővel kínál belépőt, a hálózatról tölthető hibrid érkezése sem lesz utópia, az eddigi W12-es csúcsmotort pedig négyliteres, turbós V8-asra cseréli a gyártó.
A többi részlet érkezésére még várni kell, ahogy a második nemzedék bemutatkozására is. Egyes források szerint első ízben a most lezajlott detroiti autószalonra időzítette a Volkswagen az újdonságot megszellőztető tanulmány érkezését, ám a végleges verzió későbbi érkezése miatt végül elhalasztotta a premiert.