A keletkezett űrt ezúttal – ugyan jó néhány szinttel alacsonyabban,de – pótolja a Lexus. Megérkezett az RC F. Az autó alapjait nem meglepő módon az aktuális IS szedán szolgáltatja, azonban technikailag olyan éretté vált a japánok új kupéja, hogy a BMW M4, az Audi RS5 és a hamarosan érkező Mercedes–Benz C 63 AMG is legalább annyira reszkethet, mint a Cadillac ATS V Coupe.
A Lexus a Detroiti Autószalonra készülve hozta nyilvánosságra legújabb modelljének fotóit, egy jó adag technikai részlettel egyetemben. A 2015-ös modellévű RC F – ahogy sejtettük – szívó V8-as erőforrással száll ringbe: az új motor a távozó IS F ötliteres V8-asának átdolgozott, újabb verziója, méghozzá 460 lóerővel és 540 Nm-re.
A gyorsulás becsületes, hiszen 0-ról mintegy 4,5 szekundum alatt éri el a 100 km/h-s sebességet a nyolcsebességes automataváltóval rendelkező, hátsókerékhajtású, önzáró differenciálműves sport-luxuskupé. Ezzel az újdonság a Lexus valaha gyártott legerősebb V8-as „nagy teljesítményű” modellje lenne. A sima RC-hez képest szélesebb felnik és abroncsok húzódnak a kiszélesített sárvédők alatt, az aerodinamikát pedig egy aktív hátsó légterelővel fokozza a Lexus.
A szárny 80 km/h felett nyílik ki, és akkor húzódik vissza, ha a tempó 40 km/h alá süllyed. Továbbá több és nagyobb légbeömlőt figyelhetünk meg, illetve opcionálisan karbonból készült kiegészítőkkel lehet majd fokozni az RC F látványát.
Az utastérben persze visszafogottabb változásokról jelenthetünk, a legszembetűnőbb talán az új műszeregység a középre helyezett fordulatszámmérővel. Természetesen az egység vetített, és személyre szabható. A sportosabb hangulatot a sportülések, az F-betétek és a fém pedálok fokozzák. Az összkép felettébb hatásos, úgyhogy mi mindenesetre nagyon bízunk a sorozatgyártás mielőbbi elindításában.