Családra fel! Megérkezett az új Peugeot 308 SW

Nemrégiben megjelent az új Peugeot 308, s nem kellett sokat várnunk a kombi változatra sem.

Kenéz Tibor
2014. 01. 08. 8:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új 308 puttonyos változata a formaterv tekintetében nem okoz meglepetéseket, ugyanaz az egyszerűség és letisztultság jellemző rá, mint az ötajtós verzióra, ugyanakkor praktikum és helykínálat tekintetében természetesen jóval többet nyújt. A gyáriak elmondása szerint nagy, alacsony és sportos kombit terveztek, melynek hossza 33, magassága pedig mindössze 1 centiméterrel nőtt; kicsinek tehát egyáltalán nem mondható a 4,58 méter hosszú és 1,47 méter magas újdonság.

A legnagyobb változást a csomagtartón hajtották végre, 140 literrel hízott a tér, így összesen 610 liter csomagot tud elnyelni, ezzel 5 literrel a legnagyobb riválisnak tartott Volkswagen Golf Variant fölé tud nőni. A franciák mégis  leginkább a csomagtérből egy mozdulattal ledönthető hátsó ülésekre, valamint az így keletkező sík padlóra büszkék, a padlón két sín is található, így a rakodótér szétválasztása egyszerűbb feladattá válik.

Az utazók szemszögéből valószínűleg nem sok dolog változott az ötajtós verzióhoz képest, hiszen a tengelytáv megőrzésével a méretnövekedés leginkább csak a csomagtartó javára szolgál. A hátsó traktust vizsgálva tehát legfeljebb a fejtér tekintetében tapasztalhatunk előrelépést. A vezetőülésben helyet foglalva sem tűnik fel semmi újdonság – a tükrökben felrejlő raktér kivételével. A gyártó továbbra is büszkén hirdeti I-Cockpit nevű vezetőhelyét, mely kis kormányával, magasra helyezett műszereivel és teljes letisztultságával továbbra is megszokást igényel.

Ahogyan az lenni szokott ilyen esetekben, az új 308 SW az EMP2 platform mellett az erőforrásokat is az ötajtós változatból kölcsönzi. Benzinesek terén a leggyengébb 1,2-estől egészen az 1,6 literes turbós, 155 lóerős THP erőforrásig, dízelfronton pedig az 1,6 literes 95 lóerős e-HDI-től egészen a hamarosan bemutatkozó 150 lóerős, kétliteres BlueHDI-ig az egész motorpaletta elérhető lesz puttonyos változatban is. Az összes erőforrás Euro 6 környezetvédelmi besorolású.

A továbbra is élvonalba vágyó gyártó egyelőre nem közölte, hogy mennyit kell letennünk az asztalra, amennyiben szeretnénk a plusz teret és praktikusságot kínáló SW betűpárt autónk neve mellé. Azt viszont már tudjuk, hogy az újdonságot Sochaux-ban fogják gyártani, és a 2014-es genfi autószalonon lesz a világpremierje, mely után egyből, még a tavasz folyamán megindul az értékesítés.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.