A hajtásláncot egy speciális hibrid rendszer képezi. A versenygépben például helyet kapott egy elektromotor, amely alapvetően a Leaf Nismo RC-ből érkezik, de a mérnökök jelentősen továbbfejlesztették az egységet. Az elektromos energiát egy regeneratív fékrendszer biztosítja, és ahhoz, hogy a ZEOD RC egy teljes Le Mans-i kört (~13,6 km) tehessen meg elektromos üzemmódban, előtte 11 kört kell futnia benzinmotorjával. Az érdekes hajtáslánc-koncepciónak köszönhetően a Nissan megkapta az „56-os garázst”, ami a legérdekesebb technológiájú versenyautónak jár – ezt a japánok tavaly októberben jelentették be, amikor közzétették az első képeket és az előzetes információkat.
A mai nap folyamán szintén érdekes tényeket közöltek a gyáriak büszkeségükről: ezúttal a belső égésű motorról kaptunk néhány kimondottan izgalmas információt. Nos, az előzetes találgatásokkal ellentétben a mérnökök végül nem egy 1,6 literes négyhengeres, hanem egy vadonatúj fejlesztésű 1,5 literes háromhengeres turbós benzinmotorra szavaztak, ami a „DIG-T R” nevet viseli.
A másfél literes erőforrás nem kevesebb, mint 405 lóerő és 380 Nm leadására képes, maximális fordulatszáma pedig 7500/perc. De még ezen adatoknál is megdöbbentőbb, hogy a csupán 40 cm hosszú, 20 centi széles és 50 centi magas könnyű építésű benzines alig 40 kilót nyom (!), a kilogrammonkénti 10 lóerős teljesítmény pedig még az F1-es erőforrásokat is veri a Nissan közleménye szerint.
Az elkövetkező négy hónapban a Nissan pilótái és mérnökei gőzerővel tesztelik büszkeségüket, az éles bevetésre pedig június 14-15-én kerül sor, amikor is a ZEOD RC-nek rögtön 24 órán keresztül kell bizonyítania megbízhatóságát és gyorsaságát. Mi mindenesetre drukkolunk a Nissannak, hiszen mindig is nagy örömmel fogadjuk a ZEOD RC-hez hasonló innovatív megoldásokat.