GTE néven jön sportos Golf hibrid verziója, amelyet egy év múlva a benzines-elektromos és gázzal is üzemeltethető Polo követ. Sportos Golfokban nincs hiány, a dinamikus Volkswagenek szerelmesei választhatnak a GTI, a GTD és az R, illetve hamarosan az R Evo közül, azonban hamarosan még egy további modellel erősödik flotta. A Golf GTE az Audi A3 e-tron hajtásláncát magába szippantva közel merészkedik a klasszikus sportkompaktok mezőnyéhez.
A 150 lóerős 1.4 TSI mellé tehát ezúttal is 102 lóerős villanymotor társul, kombinált összteljesítményük pedig 204 lóerő, a csúcsnyomaték 350 Nm-re rúg. Ezzel a hajtáslánccal az A3 e-tron tekintélyes, 7,6 szekundumos 0–100-as sprintre képes, a valamivel könnyebb Golf pedig még impozánsabb adattal szolgálhat. Egyetlen feltöltéssel mindeközben akár 50 km megtételére lesz képes a hibrid GTE, az átlagfogyasztás pedig 2 liter alá csúszik be, amennyiben feltöltött akkumulátorral vágunk neki az útnak.
Arról, hogy mikor érkezik a piacra a Golf GTE, egyelőre nincs pontos információnk, ám az A3 e-tron 2014-es debütálását nagyjából egy év késéssel követheti a Golf. További egy évvel később, 2015-ben pedig jönnek a Polo alternatív hajtású verziói a hibrid és a CNG gázos változat személyében.
A hibrid hajtáslánc persze különbözik a Golf GTE-nél megismerttől, hiszen a Polo még a PQ25 platformon nyugszik, szemben a Golf MQB padlólemezével. Ekkehard Pott, a Volkswagen hajtásláncokkal foglalkozó részlegének szakembere elmondta, hogy a különböző platformok miatt itt több munkát igényel az adott járműhöz való fejlesztés.
A Volkswagen emellett CNG, azaz autógázos kivitelben is gondolkodik, a technológia pedig ebben az esetben is a Golfból, méghozzá a TGI BlueMotion verzióból kerül adaptálásra. Ennek megfelelően a gázos Polót az 1.4 TSI hajtja majd. Mindkét verzió 2015-ben érkezik meg a kereskedésekbe.