Elektronokkal erősít a VW Polo és a Golf

A Volkswagennél gőzerővel dolgoznak a mérnökök és újdonságot újdonságra halmoznak.

Csizsek Ádám
2014. 01. 31. 12:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

GTE néven jön sportos Golf hibrid verziója, amelyet egy év múlva a benzines-elektromos és gázzal is üzemeltethető Polo követ. Sportos Golfokban nincs hiány, a dinamikus Volkswagenek szerelmesei választhatnak a GTI, a GTD és az R, illetve hamarosan az R Evo közül, azonban hamarosan még egy további modellel erősödik flotta. A Golf GTE az Audi A3 e-tron hajtásláncát magába szippantva közel merészkedik a klasszikus sportkompaktok mezőnyéhez.

A 150 lóerős 1.4 TSI mellé tehát ezúttal is 102 lóerős villanymotor társul, kombinált összteljesítményük pedig 204 lóerő, a csúcsnyomaték 350 Nm-re rúg. Ezzel a hajtáslánccal az A3 e-tron tekintélyes, 7,6 szekundumos 0–100-as sprintre képes, a valamivel könnyebb Golf pedig még impozánsabb adattal szolgálhat. Egyetlen feltöltéssel mindeközben akár 50 km megtételére lesz képes a hibrid GTE, az átlagfogyasztás pedig 2 liter alá csúszik be, amennyiben feltöltött akkumulátorral vágunk neki az útnak.

Arról, hogy mikor érkezik a piacra a Golf GTE, egyelőre nincs pontos információnk, ám az A3 e-tron 2014-es debütálását nagyjából egy év késéssel követheti a Golf. További egy évvel később, 2015-ben pedig jönnek a Polo alternatív hajtású verziói a hibrid és a CNG gázos változat személyében.

A hibrid hajtáslánc persze különbözik a Golf GTE-nél megismerttől, hiszen a Polo még a PQ25 platformon nyugszik, szemben a Golf MQB padlólemezével. Ekkehard Pott, a Volkswagen hajtásláncokkal foglalkozó részlegének szakembere elmondta, hogy a különböző platformok miatt itt több munkát igényel az adott járműhöz való fejlesztés.

A Volkswagen emellett CNG, azaz autógázos kivitelben is gondolkodik, a technológia pedig ebben az esetben is a Golfból, méghozzá a TGI BlueMotion verzióból kerül adaptálásra. Ennek megfelelően a gázos Polót az 1.4 TSI hajtja majd. Mindkét verzió 2015-ben érkezik meg a kereskedésekbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.