A szervezők már népszerűsítik az új kiírást, mégpedig egy bivalyerős Ford Focus versenyautó segítségével. Az alakulóban levő szezon egyelőre Dél-Afrikára koncentrálódik, de a szervezők természetesen nem állapodnak meg ennyiben, és egy teljes értékű, világszerte megrendezett sorozatot szeretnének rendezni. Az első népszerűsítő fotók ennek megfelelően a Zwartkops Raceway versenypályán készültek, Pretoria mellett.
A Ford Focus versenyautó nem ok nélkül néz ki vérszomjas szörnyetegnek: V8-as erőforrásról és 500 lóerőről szól a fáma, aminek tudatában abszolút nem hatnak túlzóan a méretes légterelők. A nyolchengeres motor a hátsó kerekeket hajtja, a váltást szekvenciális szerkezettel végzi a vezető. A brutalitást az oldalt kivezetett kipufogóvégek fokozzák.
A GTC szabályai kizárólag kompakt szedánok számára engednék a versenyzést, V8-as, 500 lóerő körüli teljesítményű erőforrással, hátsókerék-hajtással és szekvenciális váltóval. Az alapot adó vázszerkezet minden induló számára azonos lenne, a kocsitestekről viszont a csapatok maguk gondoskodnának. A Focuson feszülő Kumho Ecsta abroncsok arra engednek következtetni, hogy a Kumho lesz a sorozat hivatalos gumiszállítója.