A képek alapján az Allroad Shooting Brake is inkább passzol a márka jelenlegi arculatához: a stílusbeli evolúció inkább a részletek csiszolgatásában nyilvánul meg. A TT-ről korábban megjelent kémfotók, és most a háromajtós koncepció alapján elmondhatjuk, hogy a TT vélhetően hasonlítani fog elődjére, azonban a műszerfal és a kezelőegységek teljes reformáláson mennek keresztül.
Az Allroad Shooting Brake 4200 mm hosszú, 1850 mm széles és 1410 mm magas, tengelytávja pedig 2510 mm hosszan nyúlik el. A sportos arányokhoz persze a 19 hüvelykes könnyűfém felnik és a rájuk húzott 225/40-es abroncsok is hozzájárulnak. A gyártó közleménye szerint a tanulmányautó esetében alumíniumot és szénszál erősítésű anyagokat is használtak, ennek ellenére a tömeg nagyjából 1600 kg környékére várható.
A motorháztető alatt a VW konszern jól ismert 2.0 TSI blokkja lakik, azonban a kétliteres turbós benzinmotor ezúttal már 292 lóerőt produkál, ami mellé 380 Nm-es nyomatékcsúcs párosul. Jövőbe mutató koncepció lévén ezúttal sem hiányozhatott az elektromos segítség.
Az egyik villanymotor 54 lóerőt és 270 Nm-t szolgáltat, s ezt a hatfokozatú, e-S tronik névre keresztelt automataváltóba integrálták a szakemberek, míg a második a hátsó tengelyhez került és 155 lóerővel, valamint 270 Nm-rel támogatja a hajtást.
Mindent egybevéve az Allroad Shooting Brake 408 lóerős teljesítmény leadására képes, a maximális nyomaték pedig 650 Nm-ben állapodik meg. Ennek köszönhetően nem meglepő módon már 4,6 szekundum alatt képes a négykarikások detroiti tanulmánya teljesíteni a 0-100-as sprintet, a csúcssebességet pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ban.
A menetdinamikai adatoknál azonban jóval beszédesebbek a fogyasztás terén közzétett számok: a hibridmodell átlagfogyasztása a norma szerint mindössze 1,9 liter/100 km, ami 45 g/km-es kibocsátásnak felel meg.
A maximális hatótávolság 820 km. Persze az előbbi produkcióhoz szükség van a 8,8 kWh-s akkumulátorra is, amely mintegy 50 km-re elegendő áramot szippanthat magába.