Háromajtós, izmos hibriddel mutat jövőt Audi

Az Auditól korábban hallottuk, hogy új színt hoz a modellkínálatba, egyelőre nem látszik lényegi a stílusban.

Csizsek Ádám
2014. 01. 13. 18:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A képek alapján az Allroad Shooting Brake is inkább passzol a márka jelenlegi arculatához: a stílusbeli evolúció inkább a részletek csiszolgatásában nyilvánul meg. A TT-ről korábban megjelent kémfotók, és most a háromajtós koncepció alapján elmondhatjuk, hogy a TT vélhetően hasonlítani fog elődjére, azonban a műszerfal és a kezelőegységek teljes reformáláson mennek keresztül.

Az Allroad Shooting Brake 4200 mm hosszú, 1850 mm széles és 1410 mm magas, tengelytávja pedig 2510 mm hosszan nyúlik el. A sportos arányokhoz persze a 19 hüvelykes könnyűfém felnik és a rájuk húzott 225/40-es abroncsok is hozzájárulnak. A gyártó közleménye szerint a tanulmányautó esetében alumíniumot és szénszál erősítésű anyagokat is használtak, ennek ellenére a tömeg nagyjából 1600 kg környékére várható.

 

A motorháztető alatt a VW konszern jól ismert 2.0 TSI blokkja lakik, azonban a kétliteres turbós benzinmotor ezúttal már 292 lóerőt produkál, ami mellé 380 Nm-es nyomatékcsúcs párosul. Jövőbe mutató koncepció lévén ezúttal sem hiányozhatott az elektromos segítség.

Az egyik villanymotor 54 lóerőt és 270 Nm-t szolgáltat, s ezt a hatfokozatú, e-S tronik névre keresztelt automataváltóba integrálták a szakemberek, míg a második a hátsó tengelyhez került és 155 lóerővel, valamint 270 Nm-rel támogatja a hajtást.

 

Mindent egybevéve az Allroad Shooting Brake 408 lóerős teljesítmény leadására képes, a maximális nyomaték pedig 650 Nm-ben állapodik meg. Ennek köszönhetően nem meglepő módon már 4,6 szekundum alatt képes a négykarikások detroiti tanulmánya teljesíteni a 0-100-as sprintet, a csúcssebességet pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ban.

A menetdinamikai adatoknál azonban jóval beszédesebbek a fogyasztás terén közzétett számok: a hibridmodell átlagfogyasztása a norma szerint mindössze 1,9 liter/100 km, ami 45 g/km-es kibocsátásnak felel meg.

 

A maximális hatótávolság 820 km. Persze az előbbi produkcióhoz szükség van a 8,8 kWh-s akkumulátorra is, amely mintegy 50 km-re elegendő áramot szippanthat magába.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.