Jövőre a Toyota szériába hozná a hidrogénhajtást

A nagy autógyártók nem hiányozhatnak egyetlen technológiával vagy elektronikával foglalkozó rendezvényről sem.

Kenéz Tibor
2014. 01. 10. 12:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két autó állt a japánok standjának középpontjában: egy álcázott tesztautó és a Toyota FCV koncepció. És hogy ez pontosan miért is volt így? Az elmaszkírozott prototípus bizony az FCV tanulmány üzemanyagcellás hajtásláncának hamarosan sorozatgyártásba kerülő verzióját takarja, amelyet a cég tesztpilótái már jó ideje keményen tesztelnek Észak-Amerika útjain, hogy 2015-ben a típus piacra kerülhessen.

Bob Carter, a Toyota autóiparért felelős alelnöke elmondta, kollégái jó munkát végeznek, hogy az innovatív technológiát elfogadható áron tudják majd kínálni, miközben dolgoznak egy széles körű hidrogénes töltőállomás-hálózat kiépítésén is. Carter úr azt is hozzátette, hogy a jármű először 2015-ben, Kaliforniában jelenhet meg, mert a nyugati állam körülbelül 450 millió forintnak megfelelő dollárral támogatja a töltőállomások kiépítésének tervét. Így 2015-re 20, 2016-ra 40, és 2024-re akár már 100 ilyen szolgáltatást nyújtó állomás is épülhet.

 

A Toyota radikálisan csökkentette a technológia költségeit 2002 óta, amikor is először kezdték el tesztelni az üzemanyagcellás hajtást. A japánok elmondása szerint az akkori prototípushoz képest a 2015-ös sorozatgyártásra szánt példányok különleges üzemanyagtartályának és hajtásláncának árát körülbelül 95 százalékkal tudták lejjebb vinni, ami óriási eredmény.

Nem csak a költségek terén értek el kiemelkedő eredményeket a gyártó mérnökei, hiszen a tömeget tekintve is nagy előrelépésről beszélhetünk. A szériagyártásra szánt – valószínűleg az FCV tanulmány külső jegyeit magán viselő – változat hatótávolságát körülbelül 480 kilométerre teszi a Toyota, miközben a teljesítmény meghaladhatja a 130 lóerőt is, ami már bőven elegendő egy átlagfelhasználó számára. Az üzemanyagcellák teletöltése egyébként a gyártó elmondása szerint 3-5 percet vesz igénybe. További érdekessége a járműnek, hogy egy esetleges vészhelyzet esetén akár egy hétig is el tudja látni energiával a tulajdonos házát.

 

A Toyota tehát nem viccel: miután a hibrid autózás terén is az elsők között járt, most úgy látszik, hogy a hidrogénhajtás bevezetésekor is az élmenők közé szeretne tartozni, mely a 2015-re tett bevezetési dátummal minden bizonnyal sikerülni is fog a japánoknak...

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.