Luxus koreai tálalásban: íme, a Hyundai Genesis

A koreai folyékony szobrászat ismét nagyot alkotott.

Csizsek Ádám
2014. 01. 15. 13:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Detroiti Autószalonon bemutatkozó hátsókerék-hajtású újdonság elsősorban az USA számára készített modell, amely a koreaiak „folyékony szobrászat” stílusának második vonulatát képviseli. A külsőt a markáns, hatszögletű hűtőmaszk határozza meg, de a morcos tekintet mellé a karosszérián körbeszaladó finom vonalak dinamizmust is visznek, míg a hátsó traktus egészen sportosra sikerült.

Az autó összességében 4990 mm hosszú, 1890 mm széles és 1480 mm magas, sőt, az elődnél 75 mm-rel hosszabban nyúló tengelytáv impozáns méretű utasteret sejtet, ami a kategóriában igen fontos szempont. A szakemberek kifejezetten a hátsó helykínálat bővítését tartották szem előtt a tervezés folyamán. A 2015-ös modellévű Genesist Amerikában kétféle benzinmotorral hozzák hamarosan forgalomba: az alapot a 3,8 literes V8-as erőforrás képviseli, míg a csúcsra a gyártó ötliteres V8-asa tör. A hathengeres motor 311 lóerőt biztosít 6000-es percenkénti főtengelyfordulatnál, míg a 397 Nm-es nyomatékcsúcs 5000-nél jelentkezik.

 

A szívó V8-as 420 lóerővel és 519 Nm-rel szolgál, a 0–100-as sprintet pedig a teljesítmény mérőszámaihoz méltó módon 5,4 szekundum alatt hajtja végre. Mindkét benzinmotorhoz nyolcfokozatú automataváltó jár szériában. Az új Genesis az első Hyundai, amelyik opcionálisan megkapja a gyártó HTRAC AWD összkerékhajtási rendszerét, ráadásul a hátsó multilink futómű is teljesen új, a koreaiak által kiadott közlemény szerint jóval komfortosabb elődjénél.

A Hyundai számos fontos technikai extrát biztosít az újdonsághoz, így a kabinba szerelt szén-dioxid-szenzor, a Google szemüvegéhez biztosított kapcsolódási lehetőség, illetve a Google segítségével fejlesztett, második generációs Blue Link multimédiás rendszer áll rendelkezésre.

Emellett nem feledkezhetünk meg az automatikus ráfutásgátlóról sem, de holttérfigyelő, és Head-up Display is kérhető a Genesishez, s persze nem hiányzik a radaros adaptív tempomat sem. A Genesis árusítása tavasszal kezdődik meg, az európai piacra való belépés pedig sajnos ezúttal sem valószínű - a luxuslimuzin ugyanakkor jól mutatja, hogy a Hyundai milyen fejlett technológiákkal rendelkezik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.