Már tesztelik a legerősebb VW Polót, az R WRC-t

A Volkswagen büszke arra, hogy új belépőként megnyerte a 2013-as WRC egyéni és csapatnak járó aranyát.

Csizsek Ádám
2014. 01. 28. 12:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha a Volkswagen a tavalyi év végén élesített egy limitált szériát Polo R WRC néven, a díszítésen túl nem sok izgalmas részlet kötötte az utcai modellt a raliautóhoz, még akkor sem, ha egyszerűbb testvéreihez képest óriásit ugrott előre a különlegesség. A lemezek alatt ugyanaz a 220 lóerős, első kerekes hajtáslánc lapult, mint mondjuk egy Golf GTI esetében, ám ezúttal magasabbra kerülhet a léc: a legerősebb utcai Polo közelebb kerül a 311 lóerős versenyautóhoz.

A Volkswagen már keményen teszteli a Polo R sokkal radikálisabb kiadását: egyelőre csupán egyetlen prototípus létezik, amelyet a forgalomban nyúznak a németek. Az újdonság motorházteteje alatt a már ismert kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotor lapul, ám ezúttal a kis Polo 250 lóerővel és a wolfsburgiak intelligens, Haldex-rendszerű összkerékhajtásával büszkélkedik.

Míg a 220 lóerős R 6,4 szekundum alatt futja meg a 0–100-as sprintet, addig az erősebb jószág már alig több mint 5 másodperc alatt lehet képes a mutatványra, csúcssebességét pedig bizonyára 250 km/h-ban limitálja majd az elektronika.

A kérdés persze az, hogy szériába viszi-e a Volkswagen a 250 lóerős Polót, hiszen a legkisebb VW ekkora teljesítménnyel még szimpla elsőkerék-hajtással is megnehezítené az Audi S1 dolgát. Az már csak hab a tortán, hogy a 250 lóerős 2.0 TFSI motor teljesítménye némi „törődéssel” gond nélkül feltornázható 300 lóerőig, azt pedig gondolhatják, hogy ekkora teljesítmény mire lehet képes a kis Polóban

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.