Noha a Volkswagen a tavalyi év végén élesített egy limitált szériát Polo R WRC néven, a díszítésen túl nem sok izgalmas részlet kötötte az utcai modellt a raliautóhoz, még akkor sem, ha egyszerűbb testvéreihez képest óriásit ugrott előre a különlegesség. A lemezek alatt ugyanaz a 220 lóerős, első kerekes hajtáslánc lapult, mint mondjuk egy Golf GTI esetében, ám ezúttal magasabbra kerülhet a léc: a legerősebb utcai Polo közelebb kerül a 311 lóerős versenyautóhoz.
A Volkswagen már keményen teszteli a Polo R sokkal radikálisabb kiadását: egyelőre csupán egyetlen prototípus létezik, amelyet a forgalomban nyúznak a németek. Az újdonság motorházteteje alatt a már ismert kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotor lapul, ám ezúttal a kis Polo 250 lóerővel és a wolfsburgiak intelligens, Haldex-rendszerű összkerékhajtásával büszkélkedik.
Míg a 220 lóerős R 6,4 szekundum alatt futja meg a 0–100-as sprintet, addig az erősebb jószág már alig több mint 5 másodperc alatt lehet képes a mutatványra, csúcssebességét pedig bizonyára 250 km/h-ban limitálja majd az elektronika.
A kérdés persze az, hogy szériába viszi-e a Volkswagen a 250 lóerős Polót, hiszen a legkisebb VW ekkora teljesítménnyel még szimpla elsőkerék-hajtással is megnehezítené az Audi S1 dolgát. Az már csak hab a tortán, hogy a 250 lóerős 2.0 TFSI motor teljesítménye némi „törődéssel” gond nélkül feltornázható 300 lóerőig, azt pedig gondolhatják, hogy ekkora teljesítmény mire lehet képes a kis Polóban