A Mazda pedig újabb szintre lépne a második generációs SkyActiv erőforrásokkal, amelyek újabb fogyasztásbeli csökkenést hoznak. Az új motorgenerációról Micuó Hitomi, a Mazda hajtáslánc-fejlesztői részlegének vezetője beszélt: a szakember szerint a 2020-ban bemutatkozó új motorcsalád mintegy 30 százalékkal takarékosabb lesz a jelenlegi erőforrásoknál, noha a SkyActiv-paletta tagjai jelenleg sem nevezhetők torkosnak.
Hitomi az interjú során érthető okokból nem ment bele a részletekbe, azonban annyit elmondott, hogy „ha drámaian szeretnék csökkenteni a fogyasztást, akkor az egyetlen út a szegénykeverékes üzem”. Épp ezért már nem meglepő módon arról szólnak a pletykák, hogy a jelenlegi paletta 14.0:1 kompressziójú tagjait hat év múlva még extrémebb, 18.0:1 kompressziójú motorok váltják le.
Továbbá az is ismert, hogy a Mazda a benzinmotorok esetében részterhelésnél szeretne a dízelmotorokéhoz hasonlóan kompressziógyújtást alkalmazni. A szakember hozzátette, hogy a 3. generációról sem feledkezhetünk meg, amellyel még tovább fokozza majd a termikus hatásfokot a Mazda, illetve ezzel párhuzamosan még alacsonyabb szintre süllyed a kibocsátás.