Mazda: a SkyActiv 2 még takarékosabb lesz

A belső égésű motorok fejlesztése során a fő szempont a minél takarékosabb üzemelés elérése.

Csizsek Ádám
2014. 01. 08. 13:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mazda pedig újabb szintre lépne a második generációs SkyActiv erőforrásokkal, amelyek újabb fogyasztásbeli csökkenést hoznak. Az új motorgenerációról Micuó Hitomi, a Mazda hajtáslánc-fejlesztői részlegének vezetője beszélt: a szakember szerint a 2020-ban bemutatkozó új motorcsalád mintegy 30 százalékkal takarékosabb lesz a jelenlegi erőforrásoknál, noha a SkyActiv-paletta tagjai jelenleg sem nevezhetők torkosnak.

Hitomi az interjú során érthető okokból nem ment bele a részletekbe, azonban annyit elmondott, hogy „ha drámaian szeretnék csökkenteni a fogyasztást, akkor az egyetlen út a szegénykeverékes üzem”. Épp ezért már nem meglepő módon arról szólnak a pletykák, hogy a jelenlegi paletta 14.0:1 kompressziójú tagjait hat év múlva még extrémebb, 18.0:1 kompressziójú motorok váltják le.

Továbbá az is ismert, hogy a Mazda a benzinmotorok esetében részterhelésnél szeretne a dízelmotorokéhoz hasonlóan kompressziógyújtást alkalmazni. A szakember hozzátette, hogy a 3. generációról sem feledkezhetünk meg, amellyel még tovább fokozza majd a termikus hatásfokot a Mazda, illetve ezzel párhuzamosan még alacsonyabb szintre süllyed a kibocsátás.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.