Megformált utastér az új magyar Audiban

Az Audi modelljei eddig is letisztult és egyszerűséget sugárzó, minőségi belső kialakításukról voltak híresek.

Kenéz Tibor
2014. 01. 09. 17:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2015-ben érkező új generációs TT – melynek gyártása természetesen marad hazánkban – fülkéjét mutatták meg nekünk pár képen, amelyek több meghatározó megoldást is felfednek előttünk. A legnagyobb és legfontosabb újdonság a műszerfalat helyettesítő óriási, 12,3 colos kijelző, mely egyben átveszi majd a megújított MMI rendszer – eddig a középkonzolon külön álló – képernyőjének a szerepét is.

A nagyméretű kivetítő tehát az egyetlen színes kijelző lesz a győri autóban, ugyanakkor az Audi elmondása szerint a méretei lehetővé teszik, hogy akár egy háromdimenziós navigációs szoftver is élvezhető legyen rajta. Mindezt úgy, hogy a sofőr két funkció közül választhat: a „Classic” mód a fordulatszámmérőt és a sebességmérőt emeli ki egy normál műszerfalhoz hasonlóan (miközben persze a fennmaradó helyen számos pluszinformációval szolgál), míg az „Infotainment” állásban a navigáció és a szórakoztató rendszer képét élvezhetjük nagyobb felületen.

Az mondjuk jó kérdés, hogy a mérnökök miként oldják meg a kormánykerék kitakarásának problémáját az óriási kijelzővel kapcsolatban, hiszen mint tudjuk, ahány ember és vezetési pozíció, úgy változik a betekintési szög, illetve a kormánykerék által kitakart terület. A középkonzol is sokat fejlődött a TT esetében, hiszen a feleslegessé vált rádiós/navigációs kezelőszervek elköltözésével alig maradt gomb. Még a klíma hőfokszabályzóját is beköltöztették a mérnökök a kerek légbeömlőkbe, ezzel végképp leegyszerűsítve a sportos összképet. A szinte már versenyautós, lapított aljú kormánykerék formaterve is fejlődött, és természetesen a bőrrel bevont sportülések sem maradhattak el.

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, a németek műszaki fejlesztésekért felelős igazgatótanácsának a tagja így nyilatkozott a hamarosan bemutatkozó újdonságról: „Az első Audi TT egy igazi ikonná vált, míg a második tovább fokozta a sportosságot. A legújabb generációban a sofőr egy új technológiai élményt tapasztalhat majd meg – ahogy az egy sportautótól elvárható. A TT pedig új szintre emeli ezt a kapcsolódást.”

Míg egy sportautóban teljesen elfogadható, hogy minden a sofőr köré épül, addig a négykarikások a nagyobb luxusmodellek esetében nem engedhetik majd meg azt, hogy az anyósülésen ülő utast ilyen mértékben kivonják az irányítás alól. Ettől függetlenül persze azokban a szegmensekben is megjelenik majd ez az Audi által csak „virtuális pilótafülkének” nevezett újdonság, de megmarad majd a központi kijelző is. Kíváncsian várjuk, hogy a gyakorlatban is megtapasztalhassuk az előremutató innovációt, ami számos kérdést vet fel így elöljáróban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.