Méltó helyre került Ferdinand Porsche első autója

A hagyománytisztelet bizonyítéka, hogy a gyártó megszerezte Ferdinand Porsche első kocsiját.

Kenéz Tibor
2014. 01. 30. 11:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 1898-ban készült, Egger–Lohner C.2 Phaeton (vagy simán P1) nevű négykerekűt elektromos hajtáslánccal látták el, mely 130 kilogrammot nyomott, és 5 lóerő előállítására volt képes. Ez az erő egy 12 fokozatú kapcsolószerkezeten keresztül jutott el a kerekekhez. A kocsi képes volt elérni a 35 km/h sebességet, és akár 80 kilométert is meg tudott tenni egy feltöltéssel.

A modell egyébként rendelkezik versenymúlttal is, hiszen Ferdinand Porsche elindult vele egy elektromos autók számára rendezett futamon 1899-ben. Ez nehezen teljesíthető verseny volt, a résztvevőknek több mint a fele el sem jutott a célig; a P1 tetemes, 18 perces előnnyel zárta a futamot.

Aki kétségbe vonta, hogy van létjogosultságuk a Porsche kínálatában elektromos hajtással rendelkező autóknak, annak az alapító első munkája bizonyára kielégítő választ adhat. A mostantól a gyár múzeumában megtalálható elektromos jármű megszerzése szép megemlékezés a márka részéről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.