Ami mindegyik Leon Cuprában közös, az a hajtásrendszer: a konszern új 2-literes négyhengeres turbós benzinmotorjának ereje alapesetben hatfokozatú kézi, felár ellenében pedig szintén hatgangos dupla kuplungos DSG automataváltón keresztül jut el az első kerekekhez, mégpedig a szériában járó, elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművön keresztül, amely remek tapadást igyekszik garantálni, és igény szerint a nyomaték 100 százalékát akár egyetlen kerékhez képes kivezérelni.
És hogy mekkora erőről van szó? Mindkét Leon Cupra 350 Nm-nyi forgatónyomatékot képes mozgósítani (1750-5300 / 1 perc között), ám az induló változatban a motor 265 lóerő leadására képes, míg a Cupra 280 verzió – ahogy neve is jelzi – ménese 280 tagot számlál, amivel a típus minden idők legizmosabb szériagyártású Seatjának számít. A kétliteres TSI motor a konszern kompakt sportmodelljeiben 220-300 lóerő közötti csúcsteljesítményre képes, ám elsőkerékhajtással párosítva messze a Leon karosszériájában a legizmosabb, így – főleg kicsit síkosabb útfelületen - kimondottan fontos szerepet kap a fentebb említett önzáró differenciálmű.
A szuper vezethetőségben a szériában járó, s a sportosság jegyében fogant állítható lengéscsillapítás (DDC), valamint a direktebb kormánymű is kiveszi a szerepét, de szintúgy említést érdemel a fokozott teljesítményű fékrendszer. A megfelelő tapadásról 18 colos, sőt, a Cupra 280 esetében 19 colos könnyűfém kerekekre húzott 225 mm széles papucsok gondoskodnak, utóbbi modellhez pedig továbbá egy radikálisabb aerodinamikai csomag jár.
A menetteljesítmények önmagukért beszélnek: a 280 lóerős Leon Cupra DSG váltóval 5,7 szekundum alatt képes teljesíteni a 0-100 km/h-s sprintet, és az eredményen a -15 lóerő illetve a kézi váltó csupán 0,1-0,1 másodpercet ront, így még a ’leglassabb’ konfiguráció is 6 szekundumon belül marad. A végsebesség minden esetben limitált 250 km/h, a gyári átlagfogyasztás pedig a változat függvényében mindössze 6,4-6,7 liter/100 km. A gyorsulási adatok összkerékhajtással még jobbak lennének (az átlagfogyasztás pedig magasabb lenne közel fél literrel), ám ilyen opció nem fog csatlakozni a Seat büszkeségéhez. Sebaj, így az autó a kategória legkönnyebbjei közé sorolható, s elődjével összehasonlítva például 55 kilót adott le.