A négyajtós tanulmány elnevezése ellenére meglehetősen kupés jellegű kialakítást kapott, amely továbbra is a márka sportos hangulatát helyezi előtérbe. „A Sport Sedan Concept új, érzelmes és energikus formatervezési irányt mutat, amely magasabb szintre emeli a Nissan azon megközelítését, hogy a sportautós elveket szedánok esetében is alkalmazza” – mondta Nakamura Siró, a Nissan alelnöke és kreatív igazgatója a modell premierjén. „A típus ezt őszinte és izgalmas sportautós formatervvel és arányokkal teszi.”
A széles, alacsony arányokat tovább hangsúlyozza a magasra húzott övvonal, amelyhez remek kiegészítést szolgáltatnak a tanulmányon 21 colos kerekek. Összességében a márka jelenlegi jellemvonásainak sikeres modernizálását látjuk. De mikor kerül mindez szériába? Tekintve a tanulmány elsőkerék-hajtású kialakítását és a lemezek alatt ténykedő 3,5 literes, 300 lóerős V6-os és fokozatmentes automata váltó kombinációját, valószínűleg a Maxima utódjának előzetesét tisztelhetjük a Sport Sedan koncepcióban.
A felső-középkategóriás modell elődeihez hasonlóan távol marad majd Európától, viszont a legtöbb formai részletet a Nissan érkező újdonságaiban minden bizonnyal észrevesszük majd. Ebből pedig Európában sem lesz kevés: a jelenlegi kínálat megújítása mellett az elkövetkező öt évben megfizethetőbb árú, hátsókerék-hajtású kupét mindenképpen várhatunk a márkától, de a BladeGlider is megvalósul a legújabb információk szerint.