Páratlan tömeg/teljesítmény arány a Cadillactől

A Cadillac nemrégiben az ATS szedánnal a BMW 3-as mellé állított ki méltó ellenfelet, most jön a kupé.

Csizsek Ádám
2014. 01. 17. 13:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Coupe nyáron kerül forgalomba a tengerentúlon és a Cadillac szép eredményeket vár tőle. A Cadillac azért bízik – joggal – az ATS Coupe sikerességében, mert számos ponton kiemelkedik a mezőnyből: könnyű építésmódja, nagy teljesítménye és hatékonysága megsüvegelendő, a tömeg/teljesítmény arányban pedig kiváltképp jól szerepel az amerikaiak újdonsága.

Ahogy a szedán esetében, úgy a Coupénál is az alacsony tömegen nyer a legtöbbet a konstruktőr – mindez azt jelenti, hogy az ATS Coupe a valaha gyártott legagilisebb és legkönnyebb Cadillac. A motorháztető alatt az alapot a szedánból származó, de átdolgozott, épp ezért jóval nyomatékosabb kétliteres, négyhengeres turbómotor jelenti. A kétajtós ATS esetében tehát már a beszálló verzió is 272 lóerővel büszkélkedhet, ami mellé emberes, 400 Nm-es maximális nyomaték társul.

A 136 lóerős literteljesítmény kiemelkedő, ráadásul a nyomaték 90 százaléka már 2100-as percenkénti főtengelyfordulattól rendelkezésre áll, s egészen 5400-ig kitart. A másik választási lehetőséget az amerikaiak díjnyertes 3,6 literes V6-osa nyújtja 321 lóerővel és 373 Nm-es csúcsnyomatékkal. Mindkét erőforráshoz hatfokozatú automata váltó jár, de a turbós változat kérhető az igényeknek megfelelően kézi kapcsolású szerkezettel is. Mivel a kupé verzió a szedánnal megegyező tengelytávval (2775 mm) készül, nincs kétség afelől, hogy a helykínálat megfelelő, egyedül a hátsó sor fejtere szenvedhet csorbát a kissé meredekebben eső tetővonal miatt.

Kívülről egyébként számos ponton módosítottak az autó vonalain a négyajtóshoz képest, sportosabb a hátsó traktus, az orrot is átrajzolták picit és a kerékjárati ívek is szélesebben terpeszkednek, hiszen maga a nyomtáv is szélesebb a sportosabb, gyorsabb kanyarvételek érdekében, ahogy az 50-50 százalékos súlyelosztás is kecsegtetően hangzik. Elöl LED-es fényszórókkal világítja meg az utat, természetesen adaptív kanyarvilágítással fűszerezve.

Persze emellett a kényelem is fontos szempont, s az extrák listáján is számos finomsággal szemezhetünk: ott az 5,7 hüvelykes érintőképernyős multimédiás rendszer, a 12 hangszóróval muzsikáló prémium Bose hifi, vagy az internetes kapcsolat (4G LTE), a Head-up Display és a mostanában már kötelezőnek számító asszisztensek hada.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.