Senki sem szereti, mégis visszatérünk a szervizbe

A Bosch felmérése érdekes adatokkal szolgál szervizeltetési szokásainkról.

Szabó Péter
2014. 01. 21. 7:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felmérés ismét az Egyesült Királyságban készült, de ezúttal az eredmények a Bosch hazánkban is működő autószerviz-hálózatára támaszkodnak, ami már némi relevanciát sejtet a háttérben. Noha korábban is sejthettük, hogy a gyengébbik nem képviselőitől kissé távolabb áll az autójavítás világa, ezt most az 1022 nagykorú brit lakos kikérdezése is megerősítette.

Persze nem csak arról van szó, hogy a saját kezünket nem szeretjük bepiszkítani, de a hölgyek 65 százaléka már az olaj szagától is idegenkedik, így inkább párjára bízza a szervizbe vitel feladatát is. Az sem meglepő, hogy napjainkra a férfiak is igyekeznek elkerülni a piszkos munkát, így 24 százalékuk legszívesebben a műhely közelébe sem menne. Ezt persze indokolhatják korábbi negatív tapasztalatok vagy az avatatlan szemek számára – időnként nem oktalanul – feleslegesnek tűnő kiadások is.

Ennél is érdekesebb megfigyelés, hogy a 24 évnél fiatalabb réteg 30 százaléka inkább szüleire bízza a szervizeltetés igen fáradságos feladatát, ami hozzá nem értéstől való félelem mellett inkább a saját pénztárca kímélésének számlájára írható. Így mielőtt autót vásárolnánk a családi fészekből kireppenő lurkóknak, érdemes kalkulálnunk azzal is, hogy a javíttatás költségei is saját bankszámlánk rovására mehetnek. Ennél dicséretesebb, hogy a fiatalok egyharmada továbbra is szülei jól bejáratott műhelyébe fog betérni, azaz ha egy vállalkozással elégedettek a felmenők, az a következő nemzedék látogatására is számíthat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.