A formaterv mindig is szubjektív téma volt, amelyet az új Cherokee remekül bizonyít. A vélemények nem is lehetnének különbözőbbek róla, ami talán nem rossz ómen egy több szempontból is stagnáló márka számára. Mindenesetre a futurisztikus arcot is a típusra már jó ideje jellemző hűtőmaszk és jó adag króm dobja fel, így összhatásában mégis kapunk egy kis Amerikát az új generációval is. A LED-es nappali menetfény ezúttal is hangsúlyos szerepet kapott, amelyhez felár ellenében xenonra cserélhető halogén fényszórók csatlakoznak.
Belül a kilátásra büszke nagyon a Jeep: az új CommandView kétrészes, nyitható napfénytető a szélvédő hátrafelé történő meghosszabbításával jobb kilátást biztosít a járműből, miközben a szokásosnál hátrébb szerelt napfénytetőt kinyitva a friss levegő élménye is fokozza a hangulatot. Emellett funkcionális belsőt kapunk, amelyet prémium kiegészítőkkel, így például fűthető/szellőztethető bőrülésekkel és fűthető kormánykerékkel is felruházhatunk.
A közepes SUV első- és összkerékhajtással is elérhető. A 4x4 rendszert úgy alakították ki a mérnökök, hogy automatikus üzemmódban alapból elöl hajt, amelyhez szükség esetén (a tapadás elvesztésekor) csatlakozik a hátsó kerekek hajtása. A jobban felszerelt modellekhez a gyártó elektromosan záróhatást szimulálni képes menetstabilzálót és felezőt is kínál, míg az ún. Trailhawk modellek elektromosan vezérelt hátsó, önzáró differenciálművet kapnak.
Nagy újdonságként érkezik a kilencsebességes automataváltó opciója, amellyel a Range Rover Evoque-ot követve a Jeep lesz az első közepes méretű SUV, amelyben ennyi fokozat közül választhatunk. Ehhez hazánkban kétféle motort kérhetünk. A népszerűbb alternatíva a kétliteres dízel lesz. A négyszelepes, 1600 baros befecskendezéssel rendelkező öngyulladós 170 lóerőt biztosít 3750-es fordulaton, miközben 1500-tól jelentkező 350 Nm-es nyomatékát ügyesen tudja kihasználni a kilencsebességes automata. Ugyanekkora nyomatékkal, ám 140 lóerővel száll harcba a gyengébbik verzió, amelyet kizárólag hatfokozatú kézi váltóval lehet majd megrendelni. A fogyasztással és a menetdinamikai adatokkal még adós a gyártó.