9 sebességgel terepen: az európai Jeep Cherokee

A Jeep új formanyelvének vezére az új Cherokee, amely végre Európának szóló köntösben is kapható.

Szabó Péter
2014. 02. 05. 7:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A formaterv mindig is szubjektív téma volt, amelyet az új Cherokee remekül bizonyít. A vélemények nem is lehetnének különbözőbbek róla, ami talán nem rossz ómen egy több szempontból is stagnáló márka számára. Mindenesetre a futurisztikus arcot is a típusra már jó ideje jellemző hűtőmaszk és jó adag króm dobja fel, így összhatásában mégis kapunk egy kis Amerikát az új generációval is. A LED-es nappali menetfény ezúttal is hangsúlyos szerepet kapott, amelyhez felár ellenében xenonra cserélhető halogén fényszórók csatlakoznak.

Belül a kilátásra büszke nagyon a Jeep: az új CommandView kétrészes, nyitható napfénytető a szélvédő hátrafelé történő meghosszabbításával jobb kilátást biztosít a járműből, miközben a szokásosnál hátrébb szerelt napfénytetőt kinyitva a friss levegő élménye is fokozza a hangulatot. Emellett funkcionális belsőt kapunk, amelyet prémium kiegészítőkkel, így például fűthető/szellőztethető bőrülésekkel és fűthető kormánykerékkel is felruházhatunk.

A közepes SUV első- és összkerékhajtással is elérhető. A 4x4 rendszert úgy alakították ki a mérnökök, hogy automatikus üzemmódban alapból elöl hajt, amelyhez szükség esetén (a tapadás elvesztésekor) csatlakozik a hátsó kerekek hajtása. A jobban felszerelt modellekhez a gyártó elektromosan záróhatást szimulálni képes menetstabilzálót és felezőt is kínál, míg az ún. Trailhawk modellek elektromosan vezérelt hátsó, önzáró differenciálművet kapnak.

Nagy újdonságként érkezik a kilencsebességes automataváltó opciója, amellyel a Range Rover Evoque-ot követve a Jeep lesz az első közepes méretű SUV, amelyben ennyi fokozat közül választhatunk. Ehhez hazánkban kétféle motort kérhetünk. A népszerűbb alternatíva a kétliteres dízel lesz. A négyszelepes, 1600 baros befecskendezéssel rendelkező öngyulladós 170 lóerőt biztosít 3750-es fordulaton, miközben 1500-tól jelentkező 350 Nm-es nyomatékát ügyesen tudja kihasználni a kilencsebességes automata. Ugyanekkora nyomatékkal, ám 140 lóerővel száll harcba a gyengébbik verzió, amelyet kizárólag hatfokozatú kézi váltóval lehet majd megrendelni. A fogyasztással és a menetdinamikai adatokkal még adós a gyártó.

A kínálat legfinomabb választását a 3,2 literes Pentastar V6-os adja, amely szoros rokonságban van a 3,6 literes V6-tal. A kimondottan jó járáskultúrájú erőforrás 272 lóerejéhez 315 Nm nyomaték csatlakozik, lehetővé téve akár 2,2 tonnás vontatmány gond nélküli mozgósítását. Ehhez természetesen szériában jár a kilencgangos automata. Elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futóműveket találunk, amelyek zajcsillapításán sokat dolgoztak a mérnökök. Új a kormányzás is: az elektromechanikus szerkezet a fogyasztás csökkentésében veszi ki szerepét, és az elsőkerekes modelleknél 11, az alap összkerekeseknél 11,6, a Trailhawk terepes modellnél pedig 12 méteres fordulókört tesz lehetővé.

A felszereltségek választéka meglehetősen széles: szükség esetén 8,4 colos központi rendszert kérhetünk, de vezetői segédrendszerek széles választéka is rendelkezésre áll. A hazai forgalmazás kezdete még bizonytalan, de valószínűleg még néhány hónapot várnunk kell a márciusi genfi autószalonon történő bemutatkozást követően is arra, hogy megérkezzenek az első típusok a magyarországi kereskedésekbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.