Autói háromnegyedét hívja vissza az Aston Martin

Az autógyártók visszahívásai kivétel nélkül nagy visszhangot gerjesztenek. Ezúttal az Aston Martin akciózik.

Csizsek Ádám
2014. 02. 07. 16:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezúttal 17 590 autó visszahívásáról kell hírt adnunk, ám ez a kis szám ezúttal inkább borzasztóan nagy, hiszen az Aston Martinok javát érinti. A patinás brit luxusmárka a minap jelentette be, hogy kénytelen a 2007 óta gyártott autók mintegy 75 százalékát utólagos javításra berendelni. Noha a 18 ezer alatti példányszám egy autóipari óriás számára aprócska falat volna, az Aston Martin az utóbbi hét évben gyártott modelljeinek háromnegyedét látja viszont hamarosan a márkaszervizben.

A visszahívott példányok köre a 2007 novembere óta készített összes bal kormányos, valamint 2012 májusa után a brit gyártó garázsából kigördült összes jobb kormányos kivitelekre terjed ki. A 2007 óta gyártott autók 75 százalékára érvényes visszahívás 5001 észak-amerikai, valamint 12 589 világszerte eladott modellre érvényes, e két szám adja ki a 17 590 darabos végösszeget. A visszahívott modellek között nincs egyetlen Vanquish sem.

A visszahívás egyébként egy kínai beszállítónak köszönhető: a kínaiak hamisított műanyag eleme okozta a galibát. Noha eredetileg alig 700 autót érintett volna az akció, a gyártó szakemberei rájöttek, hogy a gázpedál törésre hajlamos karja miatt. Eddig 22 esetet jelentettek, tehát valóban veszélyes és létező hibáról van szó. Amennyiben a gázpedál eltörik és a motor alapjáratra tér vissza, a vezető nem képes sem gyorsítani, sem tartani a sebességet, mindez pedig balesetveszélyt hordoz magában. A javításokat február 7. után kezdi meg az Aston Martin.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.