A jó néhány évvel ezelőtti V10-es háromliteres szívók mesés zenéje biztosan örökre meg fog maradni emlékeinkben, és az akár 18 000/percig forgó 2,4-es V8-asokra sem panaszkodhat(t)unk, ám a friss turbómotorok rengeteg rajongó szerint felháborítóan szólnak, és a szakmában, illetve a versenyzői berkeken belül is megoszlanak a vélemények, sőt még maga Bernie Ecclestone is elítélte a V6-osok zenéjét – persze ő most elsősorban bírósági ügyeivel foglalkozik.
Közben viszont nem csak az autósportok királykategóriája vesztett varázsából az új turbókorszaknak köszönhetően, hanem például a közúti autók egyik királya, a híres BMW M3 legfrissebb generációja is, M4-es testvéréhez hasonlóan. Míg eddig mindegyik M3-felvonás szívó üvöltése megdobogtatta az igazi rajongók szívét – legyen szó négy-, hat-, vagy nyolchengeres felépítésről –, a frissen bevezetett háromliteres sorhatos kétturbós egység ilyen szempontból fényévekre van elődeitől.
Ha nem hiszik, hallgassák meg egymás után az alábbi videókat: az elsőn az általunk is tesztelt, fantasztikus 4 literes V8-as szívó egység kér szót magának, míg a következő kettőn még ha nem is túl magas fordulaton és éppúgy terhelés nélkül, ám a friss 3 literes kipufogója „énekel”, kissé lehangolóan. Persze az is igaz, hogy nyomatékban, teljesítményben és fogyasztásban az új fejlesztés képes brillírozni Végül legalul egy újabb hangfelvételt nézhetnek/hallgathatnak végig, amelynek elején az idei F1-esek, majd a vége felé a szívó, egekig forgó tavalyi V8-asok muzsikálnak.