Bök, de nem szúr – Megérkezett a Citroen C4 Cactus

A gyártó bátor volt: az autóipart oldalba bökve bemutatta a C4 Cactus szériaváltozatát.

Szabó Péter
2014. 02. 09. 15:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyártónak nem kisebb célja van az újdonsággal, mint megreformálni az autóipart. A sajtóközlemény szerint új fogyasztói szükségletekre reagáló modellnek nehéz nyilatkozni a formatervéről, mégsem lehet elmenni mellette. A tradicionális szépség fogalma keveseknek fog eszébe jutni a Cactusról, ám tény, hogy különleges, emiatt pedig vonzó és érdekes a Citroen újdonsága – mintha csak egy tanulmányt tettek volna útra. S talán a sikeres Nissan Juke a legjobb szószólója annak, hogy ez nem egy rossz taktika.

A formák koronája a márka Airbump nevű betétje, amely a kocsi oldalán és lökhárítóin köszön vissza, struktúrát adva a C4 Cactus egyébként letisztult vonalainak és felületeinek. A négy – fekete, szürke, bézs és barna – színben elérhető betét tízféle fényezéssel és háromféle belső hangulattal kombinálható, széleskörű személyre szabhatóságot biztosítva az ügyfeleknek.

A C4-alapok révén a Cactus örökölte a 2,6 méteres tengelytávot, amelyhez a rövid túlnyúlások révén meglehetősen kompakt külső méret társul: mindössze 4,16 méter hosszú a különlegesség. A szélesség 1,73, a magasság 1,48 méter. A dobozforma révén remek térkihasználást ígér a gyártó. Ebben közrejátszik a műszerfal hátratolt kialakítása is. Ehhez az utasoldali légzsákot a szélvédő fölé, a tetőbe építették a mérnökök. A csomagtartó 358 literes mérete a külsőhöz képest jó értéknek számít.

A letisztult kialakítást a C4 Picassónál megszokott módon a gombok száműzésével erősítették: a 7 hüvelykes központi kijelzőn a jármű összes funkciója elérhető. Az első ülések széles, fotelszerű kialakítást kaptak. A márka aktuális extrái mellett egyéb finomságok is kerültek a beltérbe. Az ajtók behúzója például elegáns bőrszíj, az opcionális panorámatető pedig a piac legjobb uv- és hővédelmét kapta. A fény-, hő- és akusztikai védelem színvonala a gyáriak szerint feleslegessé teszi az árnyékolók használatát – így ki is hagyták őket, 6 kilogrammot spórolva a tömegen. Továbbá a Mercedesnél látott – feláras – módszerhez hasonlóan az ablaktörlők képesek magukból fecskendezni tisztítófolyadékot a szélvédőre, hatékonyabb tisztítást biztosítva.

A C4 Cactus különlegessége, hogy a Citroen országtól függően havidíj vagy kilométerdíj formájában is áruba bocsátja a modellt, vagyis lehetőség van az üzemanyag-fogyasztáson kívüli összes költséget egy csomagban a gyártónak fizetni, így nem érheti váratlan meglepetés azt, aki egyébként csak azután szembesülne a fenntartási költségek terhével, hogy a vételárat nagy nehezen összegyűjtve átvette az autó kulcsát.

Egyelőre arról nincs információnk, hogy hazánkban is bemutatkozik-e majd az új finanszírozási mód, ám az biztos, hogy az üzemanyag-költségekkel senkinek sem lesz komoly problémája. Ennek csökkentésében ugyanis hatalmas előrelépést jelent a C4 Cactus mindössze 965 kilogrammos alaptömege, amely egy hasonló felszereltségű és motorizáltságú C4-énél kerek két mázsával kisebb érték.

A motortérben kizárólag euro 6-os erőforrásokat találunk majd, amelyek közül a legtakarékosabb dízel beérheti 3,1 literrel 100 kilométeren. Ennél többet egyelőre nem árultak a gyáriak a nagy újdonságról, amely a nagyközönség előtt a március elején kezdődő genfi autószalonon mutatkozik be. Mi is ott leszünk a helyszínen, és első kézből érkeznek a legfrissebb információk a felettébb érdekes C4 Cactusszal kapcsolatban is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.