Daimler: nem lesz AMG plecsni az Aston Martinokon

Korábban már érkezett hír az AMG és az Aston Martin között alakuló viszonyról, most részleteket tudtunk meg.

Csizsek Ádám
2014. 02. 05. 11:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha az AMG és az Aston Martin közösen fejleszt majd sportmodelleket, a brit autókon biztosan nem ékeskedik majd a németek sportdivíziójának emblémája. A tényeket Dieter Zetsche, a Mercedes–Benz első embere osztotta meg a médiával. A felek pedig mindeközben nem sietik el a dolgot, hiszen a viszony nyomán születendő első gyermek legkorábban is csupán néhány éven belül érkezhet meg.

Persze Zetsche is elismerte, hogy a vásárlók előtt nem lesz titok a közös fejlesztés, azonban ez bőven elegendő a németek számára, nem érzik szükségesnek, hogy egy plusz emblémával kelljen kampányolniuk az Astonokon. Mindemellett a vezér megjegyezte, hogy nem bánnák, ha a patinás brit sportautók motorburkolatain azért ott díszelegne az AMG logója.

A Daimler első embere hozzátette, hogy az Aston Martin modellpalettájának és termékeinek tervezésében ők nem vesznek részt, az együttműködés mindössze a motorok és az elektromos részegységek szintjére korlátozódik. Persze Zetsche azt sem állította, hogy később ez a viszony nem terjedhet ki másra, azonban jelen pillanatban nem tűnik valószínűnek, hogy az Aston Martin megkaparinthatja a Mercedes alumínium karosszériával kapcsolatos technológiáját.

Egyelőre tehát annyi biztos, hogy a viszony középpontjában a V8-as motorok fejlesztése áll, ami az Aston Martin számára lehetővé teszi, hogy a nagy teljesítmény mellett takarékosabbak is legyenek autói. Az együttműködés keretein belül a Daimler 5 százalékos részesedést vásárolt a brit luxusmárkában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.