Lehet élni visszagurulás-gátló nélkül is, melyet mi sem bizonyít jobban, mint hogy jó pár tizenmilliós Audihoz is csak felár ellenében kapjuk meg az ügyes segédrendszert. A Dacia Duster immár szériában segíti ki emelkedőn megálló vezetőjét, de például teleszkópos motorháztetőt is kapunk, sőt ha hátramenetbe kapcsolunk, a Dacia letörli a hátsó szélvédőt. Apró figyelmességek csokrával adja tudtunkra hazánk legnépszerűbb „terepjárója”, hogy nemcsak okos, hanem jó döntést is hoztunk.
Az apróbb változtatások egyértelműen modernebb külsőt kölcsönöznek a 4,32 méter hosszú négykerekűnek: a formás hűtőrács jól sikerült, a lökhárító légbeömlője nagyobb lett, a divatosabb fényszórók pedig szériában nappali menetfényeket kaptak. A Duster feliratú tetősínek a terepjárós hangulatot hivatottak fokozni, s az új rajzolatú könnyűfém keréktárcsák mellett friss szín is csatlakozott a kínálathoz.
A magas felszereltségű változatokon a színre fújt külső elemek és lökhárítóbetétek mellett jól mutat a krómozott kipufogóvég, így a Duster egyáltalán nem kelt olcsó hatást. Ami jó volt, az szerencsére nem változott, így maradt az elöl 29,3 és hátul 23 fokos terepszög, a 34,9 fokos rámpaszög, a 35 centis gázlómélység, a 210 mm-es hasmagasság, az elöl-hátul széles nyomtáv, s a méretes tengelytáv, amely tulajdonságok műúton és terepen egyaránt jó menettulajdonságokat kölcsönöznek. A 0,42-es légellenállási érték sajnos még mindig igencsak gyatra.
Az ajtókat kinyitva teljesen új belső tárul elénk – a Dacia tervezői szinte minden pontot átgondoltak. Egyrészt a középkonzolt átdolgozták, a függőleges tagolás a praktikum mellett a terepjárós hatást erősíti.
Az anyagok jobb minőségűek, emellett az összeszerelés is javult, s a tulajdonosok örülhetnek például az új tárolórekeszeknek is. Itt-ott azért a kelleténél nagyobb illesztési hézagokat láttunk, viszont a műanyagok így is szépen csendben voltak. Az üléseket átdolgozták a tervezők, a vastagabb hátsó háttámla komfortosabb, ám a kormány sajnos továbbra is csak fel-le állítható. A kényelmet szolgálják az igényesebb, a középkonzolról az ajtókra áthelyezett ablakemelő kapcsolók, és legalább ennyire örülünk az igényesebb műszercsoporton a külső hőmérsékletjelző megjelenésének.