A kis terepes legmeghatározóbb vonásai a kompakt méretek, a tágas belső tér, a hatékony és modern erőforrás, valamint a kívülre szerelt pótkerék. Összehasonlítva az első Taigun-tanulmánnyal, a most bemutatott jármű a már említett külső pótkerék mellett a oldalsó küszöböket, a lökhárítókat és a kerékíveken található díszítőelemek tekintetében tér el leginkább, melyek hangsúlyozni szeretnék az amúgy kis méretekkel rendelkező SUV robusztus karakterét.
A tágas belső térrel azt szeretné bemutatni a Volkswagen, hogy igenis hozzá lehet jutni megfizethető áron egy kifinomult és többfunkciós kompakt SUV-hoz. A belső frissességét és fiatalosságát olyan elemek emelik ki, mint a narancs-bézs üléskárpitok, a matt alumínium betétek és a stílusosan elrendezett műszerek és kezelőszervek hangsúlyozzák. A négyüléses Taigunt a Volkswagen csoport legújabb egyliteres TSI erőforrása hajtja, mely 110 lóerőt présel ki magából, miközben mindössze 4,7 liter benzinnel is beéri 100 kilométeren.
A modern háromhengeres közvetlen befecskendezéssel és turbóval képes elérni azt, hogy felépítéséből adódóan nemcsak könnyű és takarékos, hanem 175 Nm nyomatékot tud az útra vinni már 1500 1/perces fordulattól, ezzel betetőzve a Volkswagen „downsizing” stratégiáját.
A Taigun-tanulmány már eléggé széria közeli ahhoz, hogy ne lepődjünk meg, ha a németek váratlanul bemutatják a sorozatgyártásra szánt verziót, mellyel szeretnének berobbanni a manapság oly népszerű kis crossoverek piacára, tovább szélesítve modellpalettájukat.