Nyugodt megújulás: debütál az új Subaru Legacy

A modell apró lépések sorozatával fejlődött tovább minden téren.

Szabó Péter
2014. 02. 11. 8:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A végleges, konzervatív formaterv is egységes egészet alkot, és valószínűleg jobban kiszolgálja a márka törzsvásárlói rétegét. Külön pozitívum, hogy elmarad a manapság divatosan magasra húzott övvonal, ami valószínűleg jó kilátást eredményez. Emellett nem utolsósorban az elődhöz képest 10 százalékkal csökkent a légellenállás, ez a tömegcsökkenéssel és az önzáró hűtőráccsal együtt mérsékli a fogyasztást.

Miközben az alapok változatlanok maradtak, néhány centivel bővült a helykínálat, s valamivel nagyobb lett a csomagtartó is. A forgalmazás kezdetekor négy- és hathengeres bokszermotorok választhatók a modellhez, a tengerentúlon az alapfelszereltség része a fokozatmentes automata váltó. A 2,5 és a 3,6 literes erőforrás egyaránt ismerős lehet a márka kedvelői számára, igaz kissé átdolgozták őket a mérnökök.

Az európai piac szempontjából az előbbi hajtáslánc lesz érdekes: a könnyebbé és csendesebbé váló négyhengeresből további 2 lóerőt csiholtak ki a mérnökök, így 175 lóerő áll majd rendelkezésre, amelyhez 236 newtonméter nyomaték társul. Az összkerekes, automatás hajtáslánc így 9,5 másodperc körüli 0–100-as sprinttel és közel 210 km/h-s végsebességgel képes felruházni a Subaru középkategóriás modelljét.

A 3,6 literes, hozzávetőlegesen 256 lóerős csúcsmotor információink szerint nem lesz elérhető Európában, viszont cserébe az itteni kínálat a már ismert kétliteres bokszerdízellel és egy ugyanekkora lökettérfogatú szívóbenzinessel gyarapodik majd. Az összkerékhajtás itt is megmarad, az öngyulladós esetében viszont kézi váltó lesz csak elérhető.

A modell alapfelszereltsége a gyári közlemény szerint minden eddiginél gazdagabb lesz, így például tolatókamerát is tartalmaz. A csúcsverzióhoz sok további finomság elérhető lesz, a gyártó új érzékelő rendszere például sávtartássegítést, hátsó keresztforgalom-figyelést és holttérfigyelést tesz lehetővé. Ezt egészíti ki az EyeSight nevű rendszer távolságtartó tempomattal, ráfutást megakadályozó fékezéssel és sávtartásfigyelővel, amelynek technikai alapját a Mercedes-Benz legújabb modelljeihez hasonlóan sztereokamera adja. Emellett az autó összes funkcióját új, 6,2 hüvelykes központi érintőképernyős rendszer fogja össze, amely már a többujjas funkciókat is támogatja. A jobban felszerelt változatokban hétcolos kijelzővel rendelkező központi egység található.

A subarusok csiszoltak a futóművön is, méghozzá üdvözítő módon nem a sportosság, hanem a kényelem irányában tettek lépést. Újragondolták a teljes hangszigetelést, a gyáriak szerint ez azonnal hallható javulást eredményezett. Már a Legacy is elektromechanikus szervokormányt kap, amivel további néhány decit sikerült lefaragni a fogyasztásból. Utóbbival kapcsolatban meg kell várni az európai premiert, de az amerikai adatok alapján 5-10 százalékos csökkenés várható, ami a benzines variáns esetében 7 l/100 km alatti eredményt jelent.

Elképzelhető, hogy a márciusi genfi autószalonra elhozza a gyártó az új Legacyt, ám gyaníthatóan legalább nyárig várnunk kell a típus európai forgalmazására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.