A hamarosan startoló genfi autószalonon mutatkozik be a harmadik generációs Panda 4×4-es változata, azaz a Cross. A Fiat persze nem hagyhatta ki a ziccert, hiszen az összkerekes verziók mindig is népszerűek voltak, a kisautók kategóriájában alig kínál valaki hasonló képességű modellt. A Chryslert megszerző gyártó ezúttal is hozta a kötelezőt, s természetesen mokányabb külsővel, strapabíróbb köntösben tálalja az újdonságot.
A kerékjárati íveket műanyag elemekkel szélesítették ki, valamint a lökhárítók és a fényszórók is sötét műanyag burkolatot kaptak. Vaskosabbak a tetőn végigfutó sínek, a látványt pedig a speciálisan ehhez a kiadáshoz készített 15 hüvelykes könnyűfém felnik teszik teljessé. Az utastérben a magas felszereltséghez híven bőrkárpit fedi az üléseket, továbbá széria a klímarendszer és az olaszok más modelljeiben is teljesítő, Windows-alapokon nyugvó Blue & Me multimédiás rendszer.
Az összkerékhajtás továbbra is viszkokuplungos megoldású, a rendszer tartalmaz asszisztenseket is, s nem hiányzik a sorból a lejtmeneti vezérlő sem. A gyártó elmondása szerint az elöl MacPherson-rendszerű, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztést a mostohább használati körülményekhez igazították. A első terepszög 24, a hátsó 33 fok, tehát a kisebb akadályok leküzdése bizonyára nem jelent majd kihívást az újdonságnak.
A vevő a motorháztető alá a 0,9 literes, kéthengeres, 114 g/km kibocsátású TwinAir turbómotort kérheti 90 lóerővel, vagy a 80 lovas 1.3 MultiJet turbódízelt. Mindkettőhöz rövidebb első fokozattal rendelkező, hatfokozatú, kézi kapcsolású nyomatékváltó jár.
A Cross forgalmazása még az idei évben megkezdődik.