A mind aerodinamikailag, mind motorikusan továbbfejlesztett típuson olyan változtatásokat eszközöl a német sportautógyártó, mint az apró szárnyakkal szerelt első lökhárítók, vagy az eddig is szélesen terpesztő kerékjárati ívek további toldása, mely a még szélesebb gumikat hivatott eltakarni. A súly lefaragásához olyan trükköket vetettek be a mérnökök, mint a könnyített panelek, vékonyított üvegek és a versenyautósra kopasztott utastér.
A hathengeres, 3,8 literes boxermotorból az alap GT3-as 475 lóerejénél egy kicsivel még többet hoznak ki a Porsche szakemberei, amelyet kizárólag a gyártó méltán híres PDK automata váltóján keresztül juttathatnak el a jövőbeni tulajdonosok a kerekekhez. Azért természetesen a váltóművet sem hagyták érintetlenül, hiszen az módosított áttételeket és váltási stratégiát kapott.
Ezek a változások a „sima” GT3 3,5 szekundumos 100-as sprintjénél is extrémebb teljesítményre predesztinálják az új RS-t, bár a 315 km/h-s végsebesség tekintetében az új, 50 százalékkal nagyobb leszorítóerőt termelő optikai változtatások miatt csökkenésre számíthatunk. Ez persze semmit sem von le a pályára optimalizált vadorzó képességeiből. Ha mindez igaz, akkor elképzelni is „szörnyű”, hogy a Vajda kolléga által tesztelt 911 GT3 eszméletlen képességeit felülmúlva mire is lehet képes majd valójában az RS. Reméljük, személyesen is be tudunk majd számolni róla a megjelenést követően.