Sportolás a szabadban – íme az Audi S3 Cabriolet

Az Audi nem habozott, és ahogyan ígérte, a nemrég bemutatott A3 Cabrioletből elkészítette az S változatot.

Kenéz Tibor
2014. 02. 21. 17:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint azt már tudjuk, az új A3 Cabriolet az előddel szemben nem a csapott hátú testvér alapjaira épül, hanem az A3 szedán hosszabb platformjára, aminek nyilvánvaló célja az arányosabb, szebb megjelenés, valamint a tisztességes helykínálat megteremtése. Kétségtelen, hogy elérték céljukat az ingolstadti mérnökök, hiszen kecses, kellemes látványt nyújt a négykarikás. A hosszabb hátsó túlnyúlás sokat javít az autó arányain, aminek köszönhetően igazán kiegyensúlyozott az autó sziluettje, továbbá a csomagtartó is profitált a plusz centiméterekből.

A most bemutatott S3 pedig csak tovább fokozza az izgalmakat, hiszen megkapta az Audi S sorozatához illő agresszív külső elemeket, mint a támadásra kész első lökhárítók, a négy helyen kivezetett kipufogócsövek, a hatalmas, 18 vagy akár 19 colos S line felniket és az elmaradhatatlan S3 feliratokat, hogy mindenki tisztában legyen azzal, hogy mivel is áll szemben. Az S3 kabrió egyébként a legkönnyebb testvéréhez képest közel 330 kilogrammot szedett magára, így 1620 kilogrammnál áll meg a mérleg nyelve, míg az optikai kiegészítőknek köszönhetően elhanyagolható méretnövekedésről beszélhetünk.

 

Az utastér fölé a márkától megszokott módon vászontető húzható, természetesen elektromos segítséggel. Ez is megegyezik az A3 kabrióban található szerkezettel. A könnyű mozgatómechanika gombnyomásra nyitja és zárja 50 km/h sebességig kb. 18 szekundum alatt a magnézium szerkezetre épülő tetőt. Felár ellenében egyébként egy, a szériában járó kupolánál jobb zajszigetelésű vászontetőt is kérhetünk, amely nemcsak feketében, hanem további három színben lesz elérhető.

A feketében pompázó utastérben szintén S kiegészítőkkel találhatjuk szembe magunkat, mint az alapáron is bőrbe öltöztetett volán, az S3 felirattal ellátott ülések, az alumínium pedálsor, az S témával ellátott MMi rendszer és a rengeteg S3 logó, például a műszerfalon. Természetesen a német gyártótól megszokott módon rengeteg extrával találkozhatunk az opciós listán, melyek közül a legfontosabbak talán az integrált fejtámlával rendelkező S sportülés, a csapott aljú, evezőváltókkal is felszerelhető S sportkormány vagy a kulcs nélküli indítás a pirosan díszített start gombbal. Ezeken felül persze a hagyományos változatokhoz járó összes extra is megtalálható a listán.

A lényeg azonban a lemezek alatt lapul, hiszen az alumínium motorháztető a Volkswagen konszern kétliteres TFSI erőforrásának 300 lóerőig hergelt változatát takarja, amivel valódi vadállattá válhat a négykarikások kis kabriója.

Az S3-hoz természetesen alapáron jár az Audi kitűnő 6 fokozatú, duplakuplungos S-Tronic váltója, mely felettébb hatékonyan juttatja el a turbós négyhengeres 1800-tól egészen 5500 1/perces fordulatig fennálló maximális, 380 Nm nyomatékát akár mind a négy kerékhez. Hiszen az S család tagjaihoz méltán természetesen a quattro összkerékhajtási rendszer jelen van, mely itt alapból nagyobb részt az első kerekeket hajtja, ám ha szükség van rá bekapcsolja a hátsókat is.

A S3 kabrió így 5,4 másodperc elteltével már 100 km/h-val száguldhat, és meg sem áll egészen az elektronikusan szabályozott 250 km/h-ig, miközben a gyári adatok szerint mindössze 7,1 liter üzemanyagot kér el 100 kilométeren. A négykarikásokban tehát nem kellett csalódnunk, és az S sorozatukhoz méltó modellel rukkoltak elő ismét, melyet élőben először Genfben csodálhatunk majd meg. Már alig várjuk, hogy személyes tapasztalatokkal is szolgálhassunk Önöknek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.