Mint azt már tudjuk, az új A3 Cabriolet az előddel szemben nem a csapott hátú testvér alapjaira épül, hanem az A3 szedán hosszabb platformjára, aminek nyilvánvaló célja az arányosabb, szebb megjelenés, valamint a tisztességes helykínálat megteremtése. Kétségtelen, hogy elérték céljukat az ingolstadti mérnökök, hiszen kecses, kellemes látványt nyújt a négykarikás. A hosszabb hátsó túlnyúlás sokat javít az autó arányain, aminek köszönhetően igazán kiegyensúlyozott az autó sziluettje, továbbá a csomagtartó is profitált a plusz centiméterekből.
A most bemutatott S3 pedig csak tovább fokozza az izgalmakat, hiszen megkapta az Audi S sorozatához illő agresszív külső elemeket, mint a támadásra kész első lökhárítók, a négy helyen kivezetett kipufogócsövek, a hatalmas, 18 vagy akár 19 colos S line felniket és az elmaradhatatlan S3 feliratokat, hogy mindenki tisztában legyen azzal, hogy mivel is áll szemben. Az S3 kabrió egyébként a legkönnyebb testvéréhez képest közel 330 kilogrammot szedett magára, így 1620 kilogrammnál áll meg a mérleg nyelve, míg az optikai kiegészítőknek köszönhetően elhanyagolható méretnövekedésről beszélhetünk.
Az utastér fölé a márkától megszokott módon vászontető húzható, természetesen elektromos segítséggel. Ez is megegyezik az A3 kabrióban található szerkezettel. A könnyű mozgatómechanika gombnyomásra nyitja és zárja 50 km/h sebességig kb. 18 szekundum alatt a magnézium szerkezetre épülő tetőt. Felár ellenében egyébként egy, a szériában járó kupolánál jobb zajszigetelésű vászontetőt is kérhetünk, amely nemcsak feketében, hanem további három színben lesz elérhető.
A feketében pompázó utastérben szintén S kiegészítőkkel találhatjuk szembe magunkat, mint az alapáron is bőrbe öltöztetett volán, az S3 felirattal ellátott ülések, az alumínium pedálsor, az S témával ellátott MMi rendszer és a rengeteg S3 logó, például a műszerfalon. Természetesen a német gyártótól megszokott módon rengeteg extrával találkozhatunk az opciós listán, melyek közül a legfontosabbak talán az integrált fejtámlával rendelkező S sportülés, a csapott aljú, evezőváltókkal is felszerelhető S sportkormány vagy a kulcs nélküli indítás a pirosan díszített start gombbal. Ezeken felül persze a hagyományos változatokhoz járó összes extra is megtalálható a listán.