A kétliteres, turbós, négyhengeres benzines és gázolajos erőforrások egyre több teljesítményszintben lesznek elérhetőek a svédeknél, ám a 40-es sorozatba egyelőre 1 új benzines és 1 új gázolajos erőforrás jutott. Előbbi T5 névvel 245 lóerőt és 350 Nm-es csúcsnyomatékot képes produkálni, amely értékek a kompaktméretekkel megáldott prémium modellt már-már sportautós menetteljesítményekhez juttatják, mindehhez ráadásul a gyári adatok szerint mindössze 5,8 liter/100 km-es vegyes fogyasztás társul, ami 136 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.
A dízelváltozat, amit 181 lóerővel az S60-ban nemrégiben óriási megelégedéssel teszteltünk, a V40-ben és a V40 Cross Countryban 190 lóerőt és 400 Nm-t tud, s fogyasztása a hatfokozatú manuális váltóval egészen hihetetlen 3,7/3,9 liter 100 km-enként. Érdekesség, hogy egyes piacokon a Volvo elérhetővé tesz egy takarékosságra hangolt speciális kivitelt is, ami alig 3,3 literes étvággyal büszkélkedhet, amihez hasonlót a közel 200 lóerős kategóriában eddig még nem láthattunk.
A T5-höz szériában jár, míg a D4-hez felár ellenében választható a Volvo Aisintől származó, friss fejlesztésű, keresztmotorokhoz tervezett nyolcfokozatú, vitorlázó és start/stop funkciót is felvonultatni képes bolygóműves automataváltója, amit az S60-ban nagyon-nagyon megszerettünk.
A vadonatúj fejlesztésű erőforrásokkal mostantól a hajtásláncok tekintetében is a prémium kompakt kategória legjobbjai között tisztelhetjük a Volvo V40-es sorozatot, és további jó hír, hogy a nagyobb testvérek alapján az új erőforrások az árazásra sem fogják rányomni bélyegüket, ugyanis nem lesznek drágábbak a korábbi, hasonló teljesítményű, ám sokkal kevésbé hatékony hajtásláncoknál. A genfi premiert követően nem sokkal máris megkezdődik az újdonságok forgalmazása, így hazánkban is rövidesen elérhetővé válnak a friss modellek.