Üzemanyagcellás tanulmánnyal álmodik a Hyundai

Friss filozófiai megközelítéssel igyekszik legújabb tanulmányautóját megtölteni a Hyundai.

Szabó Péter
2014. 02. 26. 16:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2014-es Genfi Autószalonon színre lépő Intrado létrejöttének mozgatórugója, hogy a Hyundai mérnökei újragondolták, a vásárlóknak mire lehet szüksége a jövőben, milyen elvárásokat támaszthatnak járművükkel szemben. Így született meg a felhasználók mozgalmas, aktív életstílusához rugalmasan alkalmazkodó autó koncepciója.

Az Intrado a repülőgépek szárnyának alsó, felhajtóerőért felelős felületéről kapta a nevét. A járműben felhasznált, fejlett anyagokhoz és technológiákhoz ugyancsak a légi közlekedésből merítettek ihletet – ilyen a tömegcsökkentés, a komplex kihívásokra keresett és adott, célszerű és logikus megoldások vagy a kiváló hatásfokon működő hajtáslánc. A tömegcsökkentést különösen könnyű (és vélhetően vékony) acél alkalmazásával oldották meg, a logikus megoldásokat pedig a külső funkciókat tekintve a divatos, magasított, jobb térkihasználású koncepció szolgáltatja.

Az Intrado utasterének kialakításában a célszerűség és az alkalmazkodóképesség volt a meghatározó szempont; a beltér fejlett anyagaival és radikális kialakításával vonja magára a figyelmet. A nyílászárók szigetelései közvetlenül a központi, szénszálas vázra fekszenek fel, így az ajtók, illetve a motorház- vagy csomagtérfedél felnyitásakor feltárulnak a karbon elemek. A rendszerint elrejtett alkatrészek itt teljes pompájukban láthatók, az „átlátszó” szellőzőnyílásoktól a szabadon hagyott vázig, amire közvetlenül erősítették az üléseket. Az élénk „Beaufort narancs” színvilág és a nyers szénszálas felületek kontrasztja olyan különlegesség, amelyet valószínűleg a jövőben is csak tanulmányautókon láthattuk.

Az Intrado ultrakönnyű szerkezetének alapja a központi szénszálas váz, ami új, szabadalmi eljárás alatt álló gyártási és összeszerelési technológiák felhasználásával jött létre. Ezek a technológiák együttesen alkalmazva a jövőben alapjaiban változtathatják meg az autógyártás folyamatát. A központi szerkezet merevsége és teherbírása lehetővé teszi, hogy a karosszériapanelek tetszőleges anyagból készüljenek, ami a tervezőknek nagyobb szabadságot ad, egyben leegyszerűsíti a javítási folyamatokat. A könnyű acélból készült energiaelnyelő szerkezetek még jobb ütközésvédelmi képességeket és még gyorsabb javítást tesznek lehetővé.

 

Az Intrado hajtását új generációs hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncára bízta a Hyundai. A 36 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort alkalmazó Intrado hidrogéntartálya mindössze néhány perc alatt feltölthető, a jármű hatótávolsága akár 600 kilométer, a hajtáslánc üzemének egyetlen mellékterméke pedig a tiszta víz, pontosabban gőz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.