A Gran Coupé nem csak a formákat, a méreteket is kétajtós testvérétől örökölte: 4638 mm-es hosszához 2810 mm-es tengelytáv társul, de az 1,825 méteres szélesség is változatlan maradt. A praktikum a karosszéria emelését kívánta, ami meg is történt: az ötajtós kiadás teteje 12 mm-rel magasabban és 112 mm-rel hosszabban nyújtózik, nagyobb teret adva a hátul utazóknak (akik végszükség esetén 3-an is lehetnek) és a csomagoknak.
Az így kialakult 480 literes csomagtér a kétajtósénál 35 literrel nagyobb és ugyanakkora, mint a 3-as szedáné, szükség esetén pedig az ülések 40:20:40-es arányban történő döntésével 1,3 köbméterre növelhető. Ígéretes – aki pedig ennél többre vágyik, az még a kombin innen megtalálja a hasonló formákkal csak terebélyesebb farral rendelkező 3-as Gran Turismót is a kínálatban. A csomagtérfedél egyébként szériában elektromosan mozgatható, szükség esetén akár láblendítéssel beindítva a folyamatot.
A keret nélküli ajtók mögé lesve a sorozat ismerői nem lepődnek meg nagyon: a 3-as/4-es modellekben megszokott formákat a már ismert csomagok alapján a már ismert változatokban szabhatjuk személyre. A Sport, a Luxury és a Modern Line felszereltségi csomagok mellett M-sportcsomagot is kérhetünk az alapverzióhoz, ha pedig az így némileg kötött szín- és anyagkombinációk nem elégítenék ki vágyainkat, a gyártó Individual részlegéhez fordulva minden kívánságunk teljesülhet.
A hajtásláncok is a már ismert kombinációkban elérhetők. A csúcsot a háromliteres, 306 lóerős erőforrás képviseli, amelynek 400 Nm-es nyomatéka már 1200-as fordulattól jelentkezik és egészen 5000-ig kitart. A kellemes orgánumú hathengeres 5,5 másodperces 0-100-as sprinttel és elektronikusan szabályozott 250 km/h-s végsebességgel ruházza fel a 4-es Gran Coupét, miközben abroncsmérettől függően 8,1-8,3 l/100 km-es fogyasztással is örvendeztetni képes. Még többet kapunk, ha a széria hatfokozatú váltót a nyolcgangos automatára cseréljük: 5,2 szekundumos sprint mellett 7,5-7,6 literre csökkent étvágyat kapunk.