A müncheni székhelyű gyártó tehát elégedett lehet az i széria iránti kereslettel, s az előrejelzések alapján a nem olyan távoli jövőben akár meg is sokszorozódhat a kereslet. Norbert Reithofer, a BMW AG menedzsmentjének vezetője azt nyilatkozta, hogy 2020-ra könnyedén 100 ezerre nőhet az egy évben eladott elektromos BMW-k száma. Ez persze még mindig semmi a Tesla nagyvonalú, 500 ezres becsléséhez képest, de a 2013-ban eladott összesen 20 ezer konnektorról tölthető hibrid ellenében már impozáns.
Reithofer azt is elmondta, hogy 2018-ig nagy iramban növekedni fog a kereslet, s a márka 2020-ban érheti el a kívánt, hat számjegyű eladásokat. Arról is beszélt, hogy bizony a külső nyomás hatással van a gyártóra, hiszen ahhoz, hogy meg tudjanak majd felelni az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normáknak, mindenképpen el kell érniük a 100 ezres álomhatárt a konnektoros elektromos autók gyártásában.
Ezek a villanyos járművek persze csak egy részét képezik a BMW károsanyagkibocsátás-csökkentő stratégiájának. A napokban tartott sajtóeseményen – amelyen Vajda János kollégánk is részt vett – Norbert Reithofer így nyilatkozott: „A vásárlói igények az i3-mal kapcsolatban meghaladták az elképzeléseinket. Hisszük, hogy a teljesen elektromosan működő, zéró károsanyag-kibocsátású hajtásláncok a jövő megoldásai a sűrűbben lakott területeken és a nagyvárosokban. Az akkumulátortechnológia fejlesztésén továbbra is dolgozunk. Az emissziómentes hosszú távú autózáson dolgozunk, melynél nagy lehetőség rejlik az elektromos gépkocsik üzemanyagcellás változatában.”
Arról nem beszélt a vezető, hogy utóbbi technológia 2020-ra hol fog tartani, de a Daimlerrel és a Nissan–Renault-csoporttal való együttműködésből 2017-re megszülethet az első megfizethető üzemanyagcellás elektromos autó, mellyel nagyot dobbanthatnak a piacon. A BMW tervei tehát, úgy tűnik, beváltak, és megérte hosszú éveket dolgozniuk az i szérián.