Az Ute több volt, mint helyi ausztrál találmány, hiszen a koncepció idővel az egész világot meghódította: az elképzelést számos gyártó átvette, és az ilyen jellegű autók világszerte számtalan rajongót szereztek maguknak. Az első Ford Ute története egy ötlet formájában egy farmon született: ahogy sok más jó megoldást, az első, személyautóból kialakított Ute modellt is a szükség szülte – akárcsak az első Ford T-Modellt. Az 1933-as év közepe táján a Ford Motor Company ausztrál kirendeltségének ügyvezető igazgatója, Hubert French levelet kapott egy farmer feleségétől, aki a Victoria állambeli Gippsland városkában élt.
Az asszony ezt írta: „Nekünk sajnos nem telik egy személyautóra és egy teherautóra is, de mégiscsak szükségünk lenne egy olyan járműre, amivel vasárnap elmehetünk a templomba; ugyanakkor egy teherautó is kellene, amivel elszállíthatjuk a malacainkat a hétfői vásárra. Tudna nekünk segíteni?” A vásárló tehát egy olyan járművet akart, ami egy személyautó kényelmét egy haszonjármű szállítókapacitásával ötvözi.
French továbbította a levelet Lewis (Lew) Bandtnak, a fiatal tervezőmérnöknek, aki alig néhány évvel korábban került a vállalathoz a Ford egyetlen formatervezőjeként. Bandt mindössze 23 éves volt, de jó érzékkel rendelkezett – olyannyira, hogy 1975-ös nyugdíjba vonulásáig meglehetősen nagy hírnévre tett szert. Bandt 1987-ben hunyt el autóbalesetben egy restaurált Ute volánja mögött, vagyis abban az autóban érte őt a halál, ami életében híressé tette. Bandt ötlete, a személyautóból kialakított haszonjármű akkoriban forradalmian újszerű dolognak számított. A harmincas évek elejéig számos autógyártó és karosszériaépítő készített fából vagy fémből új felépítményeket a személyautók alvázára. Erre a célra leginkább Henry Ford T-Modelljét használták, s a T-Ford „Buckboard’ és „Utility Board” járművek világszerte szorgalmasan szolgálták a farmereket és a közúti fuvarozókat.
Bandt ötlete abban különbözött a korábbi megoldásoktól, hogy az ő haszonjárműve kupé jellegű utasfülkét (kétszemélyes, acélelemekből épített, üvegablakos kabint) és egy ezzel egybeépített, acéllemezekből kialakított platót kínált. Bandt jó érzékkel egyesítette egy kisteherautó előnyeit a személyautó kényelmével, s új járművét letisztult formavilággal és nagyméretű raktérrel alkotta meg. Bandt egy 10 méteres rajztáblára vázolta fel az 545 kilogramm hasznos teherbírású és 2845 milliméteres tengelytávolságú haszonjárművet.