Biztató jeleket mutat az európai autóipar

Bár még így sem áll túl fényesen az európai autóeladások szénája, úgy tűnik, szép lassan magára talál a piac.

Kenéz Tibor
2014. 03. 24. 6:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Februárban – azok után, hogy öt egymást követő hónapban növekedtek az eladások – 7,6 százalékkal emelkedett a megvásárolt új autók száma, mely leginkább a piac megújulásának, és az árcsökkenéseknek köszönhető. Az előző év 831 371 eladott négykerekűje után 2014 februárjában 894 730 eladott autóról számolt be a az Európai Autógyártók Szövetsége. Az Európai Bizottság ez évre jósolt 1,4 százalékos gazdasági növekedése tehát az autóiparban is mutatkozni látszik.

A Volkswagen konszern eladásai ugyan világszinten 0,8 százalékot estek, ennek ellenére a névadó márka 7,2 százalékos, a prémium Audi 12 százalékos, míg a lejjebb pozicionált Skoda nem kevesebb, mint 22 százalékos növekedést ért el. Európa második legnagyobb gyártója, a PSA csoport szintén markáns, 3,5 százalékos emelkedést tudhat magáénak, köszönhetően leginkább a Peugeot-nak, azon belül is a nemrég az év autója címet bezsebelő 308-nak, amivel 6,6 százalékos növekedést tudtak elkönyvelni.

A Renault összesen 12 százalékos ugrást jegyzett, melynek nagy részét az olcsóbbik márkájának, a Daciának köszönheti, hiszen a felfrissített Dusterrel 34 százalékot ugrottak az eredetileg román gyártó eladásai. A Renault háza táján pedig leginkább a Capturnek köszönhetik a sikereket, mellyel 3,8 százalékot sikerült javítaniuk. A GM európai különítménye szintén javítani tudott, méghozzá 12 százalékkal, mely érték az Opel 16 százalékos növekedésével, valamint a Ford – leginkább a Fiesta és a Kuga sikereinek köszönhetően – 11 százalékos ugrásának köszönhető.

A japán Toyota a hibrid piac erősödése miatt szintén nagyot, 14 százalékot ugrott felfelé az európai piacon, míg a Hyundai volt az egyedüli gyártó a tíz legkeresettebb közül, mely 3 százalékos csökkenést könyvelhetett el. A Fiat csoport is sikeres volt, hiszen esetükben a Fiat 500L és a Jeep Grand Cherokee sikereiből 5,8 százalékos emelkedést tudtak felmutatni, míg a prémiumok között a Daimler 5,1, a BMW pedig 6,8 százalékkal volt képes túlszárnyalni a tavalyi eredményeket.

Úgy látszik tehát, hogy szépen lassan, de biztosan javul a helyzet az autóipar háza táján, ami további növekedéssel kecsegtethet minket, és bár még messze van a boldogság, a jelek mégis bizakodásra adnak okot számunkra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.