Josef Weikinger az első európai szolárüvegekkel foglalkozó cég, az Interfloat tulajdonosa, és 2004 áprilisában vásárolta meg a legendás márka hatalmas limuzinját, a következő öt és fél év alatt pedig sikerült több mint egymillió kilométert autóznia vele – természetesen a legnagyobb részt a sofőrje mögött ülve.
Tulajdonképpen a kilométerszámláló feladta a harcot 999 999 kilométernél, de nincs kétség afelől, hogy ennél jóval több van a Maybach csúcsmodelljének kerekeiben. Az igazsághoz azért hozzátartozik az is, hogy 600 000 kilométer után – ami egyébként már szintén szép eredmény – szükség volt egy új motor beépítésére, míg az azt követő évben az autó váltóját is kicserélték, s ezenkívül még számos javításra szorult az elektromos rendszer is, azonban ezek mind-mind eltörpülnek a futás ismeretében, és ha azt nézzük, hogy a rendkívül bonyolult, erősen feltöltött első motor is 600 ezer km-ig húzta, az több mint tisztességes eredménynek számít.
És mindez nem tántorította volna el a hűséges Weikinger urat az újabb Maybach-vásárlástól, ám szomorúan kellett tudomásul vennie, hogy 2013 augusztusában, amikor új autó után nézett, már leállította a gyártást a Mercedes. Ezek után kissé meglepő módon az üzletember a nagy rivális BMW autójára voksolt, így azóta egy 760Li tulajdonosa, míg régi Maybach 62-je új tulajdonosával tovább szántja valahol az aszfaltot, elképzelni sem tudjuk, hogy hány kilométerrel: a szám szerintünk már bőven 1,5 millió felett lehet.
Azt meg kell állapítanunk, hogy bármennyire is exkluzív BMW-t vásárolt az úriember, bizony visszalépett az előző szinthez képest, így ha hozzánk szegezte volna a kérdést, sokkal inkább ajánlottunk volna neki például egy Rolls-Royce Ghostot. Persze azért így sem kell sajnálnunk, a Mercedes-Benz pedig néhány év múlva az új S-osztály extra hosszú Pullmann verziójával talán újra tud majd kínálni Weikinger úr számára valami méltó utódot a szeretett Maybach után.