Egymillió kilométeren túl egy Maybach 62

Egy lichtensteini üzletember tulajdonában lévő Maybach 62 lépte át a bűvös egymillió kilométeres számot.

Kenéz Tibor
2014. 03. 13. 17:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Josef Weikinger az első európai szolárüvegekkel foglalkozó cég, az Interfloat tulajdonosa, és 2004 áprilisában vásárolta meg a legendás márka hatalmas limuzinját, a következő öt és fél év alatt pedig sikerült több mint egymillió kilométert autóznia vele – természetesen a legnagyobb részt a sofőrje mögött ülve.

Tulajdonképpen a kilométerszámláló feladta a harcot 999 999 kilométernél, de nincs kétség afelől, hogy ennél jóval több van a Maybach csúcsmodelljének kerekeiben. Az igazsághoz azért hozzátartozik az is, hogy 600 000 kilométer után – ami egyébként már szintén szép eredmény – szükség volt egy új motor beépítésére, míg az azt követő évben az autó váltóját is kicserélték, s ezenkívül még számos javításra szorult az elektromos rendszer is, azonban ezek mind-mind eltörpülnek a futás ismeretében, és ha azt nézzük, hogy a rendkívül bonyolult, erősen feltöltött első motor is 600 ezer km-ig húzta, az több mint tisztességes eredménynek számít.

És mindez nem tántorította volna el a hűséges Weikinger urat az újabb Maybach-vásárlástól, ám szomorúan kellett tudomásul vennie, hogy 2013 augusztusában, amikor új autó után nézett, már leállította a gyártást a Mercedes. Ezek után kissé meglepő módon az üzletember a nagy rivális BMW autójára voksolt, így azóta egy 760Li tulajdonosa, míg régi Maybach 62-je új tulajdonosával tovább szántja valahol az aszfaltot, elképzelni sem tudjuk, hogy hány kilométerrel: a szám szerintünk már bőven 1,5 millió felett lehet.

Azt meg kell állapítanunk, hogy bármennyire is exkluzív BMW-t vásárolt az úriember, bizony visszalépett az előző szinthez képest, így ha hozzánk szegezte volna a kérdést, sokkal inkább ajánlottunk volna neki például egy Rolls-Royce Ghostot. Persze azért így sem kell sajnálnunk, a Mercedes-Benz pedig néhány év múlva az új S-osztály extra hosszú Pullmann verziójával talán újra tud majd kínálni Weikinger úr számára valami méltó utódot a szeretett Maybach után.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.