Élmények felfokozva: Porsche Cayman és Boxster GTS

Végre lehullt a lepel a Porsche legerősebb középmotoros modelljeiről. Érkezésük nem okoz meglepetést.

Szabó Péter
2014. 03. 22. 8:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legkedvezőbb árfekvésű nyitott és zárt Porsche új csúcsmodellje pontosan azt adja, amit várni lehetett: erősebb motort, gazdagabb felszereltséget és némi sportosító adalékot. Az átrajzolt első és hátsó lökhárítók mellett a GTS modelleket a fekete hátterű bixenon fényszórókról lehet legkönnyebben felismerni. Több más fekete részlet is feltűnik a külsőn, például a tekintélyes méretű kipufogóvégek, melyek mögött gombnyomásra még karcosabb hangot hallató sportrendszer rejlik.

A hathengeres, bokszer szívómotorok 15 lóerővel gyarapodtak, ennek megfelelően a 3,4 literes szerkezet a Boxster GTS-ben 330, a Cayman GTS-ben pedig 340 lóerőt teljesít 7400-as fordulaton. Maximális nyomatékuk 10 newtonméterrel, 370-re, illetve 380-ra emelkedett; a roadster nyomatékplatója 4500-tól egészen 5800-ig tart, a Cayman valamivel nagyobb csúcsnyomatéka 4750-től jelentkezik.

A szériában rajtautomatikával rendelkező modellek hatfokozatú kézi és hétfokozatú dupla kuplungos automata váltóval rendelhetők. Utóbbival a kupé akár 4,6 másodperces 0–100-as sprintre képes, a Boxster ennél egy tizeddel lassabb. Az egyes verziók végsebessége 279 és 285 km/h között alakul. A kétüléses modellek szívei teljesítik az Euro 6-os normát, és vegyes fogyasztásuk elérheti a 8,2, kézi váltóval pedig 9 litert száz kilométeren.

A gazdag alapfelszereltségben megtaláljuk az állítható lengéscsillapítást, a dinamikus váltótartó bakokat, a 20 hüvelykes kerekeket, a bőrborítást és a sportüléseket, a belső tér fokozottan sportos hangulatáról Alcantara borítású részletek gondoskodnak. Többek között ez opciók következménye, hogy a GTS modellek átlagosan 25 kilogrammal nehezebbek az S kiadásoknál, igaz 1,35 tonna száraz tömegük így sem minősíthető túl soknak.

A Boxster és a Cayman GTS piaci bevezetése májusban indul. A roadster hazai rendszámmal körülbelül 23,5 milliótól, a kupé pedig 25 milliótól lesz elvihető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.