A legkedvezőbb árfekvésű nyitott és zárt Porsche új csúcsmodellje pontosan azt adja, amit várni lehetett: erősebb motort, gazdagabb felszereltséget és némi sportosító adalékot. Az átrajzolt első és hátsó lökhárítók mellett a GTS modelleket a fekete hátterű bixenon fényszórókról lehet legkönnyebben felismerni. Több más fekete részlet is feltűnik a külsőn, például a tekintélyes méretű kipufogóvégek, melyek mögött gombnyomásra még karcosabb hangot hallató sportrendszer rejlik.
A hathengeres, bokszer szívómotorok 15 lóerővel gyarapodtak, ennek megfelelően a 3,4 literes szerkezet a Boxster GTS-ben 330, a Cayman GTS-ben pedig 340 lóerőt teljesít 7400-as fordulaton. Maximális nyomatékuk 10 newtonméterrel, 370-re, illetve 380-ra emelkedett; a roadster nyomatékplatója 4500-tól egészen 5800-ig tart, a Cayman valamivel nagyobb csúcsnyomatéka 4750-től jelentkezik.
A szériában rajtautomatikával rendelkező modellek hatfokozatú kézi és hétfokozatú dupla kuplungos automata váltóval rendelhetők. Utóbbival a kupé akár 4,6 másodperces 0–100-as sprintre képes, a Boxster ennél egy tizeddel lassabb. Az egyes verziók végsebessége 279 és 285 km/h között alakul. A kétüléses modellek szívei teljesítik az Euro 6-os normát, és vegyes fogyasztásuk elérheti a 8,2, kézi váltóval pedig 9 litert száz kilométeren.
A gazdag alapfelszereltségben megtaláljuk az állítható lengéscsillapítást, a dinamikus váltótartó bakokat, a 20 hüvelykes kerekeket, a bőrborítást és a sportüléseket, a belső tér fokozottan sportos hangulatáról Alcantara borítású részletek gondoskodnak. Többek között ez opciók következménye, hogy a GTS modellek átlagosan 25 kilogrammal nehezebbek az S kiadásoknál, igaz 1,35 tonna száraz tömegük így sem minősíthető túl soknak.
A Boxster és a Cayman GTS piaci bevezetése májusban indul. A roadster hazai rendszámmal körülbelül 23,5 milliótól, a kupé pedig 25 milliótól lesz elvihető.